דיווח פלסטיני: השליח הקטארי השיג התקדמות בשיחות לרגיעה

עיתון "אל-איאם" דיווח כי שיחות התיווך שמנהל מחמד אל-עמאדי בין ישראל לחמאס נמצאות במצב "טוב יותר משהיו בעבר". אסמאעיל הנייה: "הבעיה היא סירוב ישראל להיענות לדרישות הצודקות של עמנו"

זמן צפייה: 02:03

המתיחות בדרום: בעיתון "אל-איאם" הפלסטיני דווח הבוקר (ראשון) כי נרשמה התקדמות בדיונים שניהל השגריר הקטארי מחמד אל-עמאדי עם בכירים ישראלים ובכירים בפלגים הפלסטינים. על פי מקורות שצוטטו בעיתון, ההתקדמות חלה לאחר שישראל הסכימה לחלק מדרישות הפלגים - אך מבלי שהושגו הבנות סופיות.

הדרישות שהועברו לישראל, כך על פי הדיווח, כוללות הסרה מלאה של המצור על עזה והקלות במעבר כרם שלום כתנאי לרגיעה. חמאס איים כי אם ישראל לא תעשה כן, הוא לא יהסס להסלים אף יותר את המצב - גם במחיר של סבב חדש ברצועה.

עוד הוסיפו המקורות כי הפלגים עומדים על דרישותיהם, ומתעקשים על יישום פרויקטים שונים ברצועה - כמו הפעלת קו חשמל. השגריר ממשיך במלאכת התיווך, וכעת, הסבירו בעיתון, "המצב טוב יותר ממה שהיה בעבר. קיימת אפשרות להגיע להבנות חדשות".

לכתבות נוספות בנושא >>

ישראל הציעה לעזה סיוע במאבק בקורונה – אם טרור הבלונים ייפסק

בדרך להסדרה? השליח הקטארי נכנס לרצועה; מהבוקר – 29 שריפות

בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ: צה"ל תקף עמדות של חמאס ברצועה

שריפה מבלון תבערה
שריפה מבלון תבערה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה פרסם אמש הודעה לתקשורת, בה הודה לכל העוסקים במלאכת התיווך עם ישראל, וכתב: "ההחלטה שלנו היא להמשיך בדרך של הסרת המצור הלא צודק נגד הרצועה בכל הדרכים".

"אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ברצועה וכן אחר המגעים אותם מקיימים המתווכים במסגרת הפעולה למען הסרת המצור". הנייה הוסיף כי "הבעיה העיקרית היא בעקשנותה של ישראל וסירובה להיענות לדרישות הצודקות עמנו".

אסמאעיל הנייה, יו''ר הלשכה המדינית של חמאס | צילום: חדשות 13

כזכור, טנקים של צה"ל תקפו הלילה עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח הרצועה לעבר ישראל. על פי דיווח פלסטיני, צה"ל ירה גם לעבר עמדה של "כוח הריסון" של חמאס מזרחית לדיר אל-בלאח. לא דווח על נפגעים.