מטחים כבדים לעבר העוטף; צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

חודשו השיגורים לעבר יישובי עוטף עזה. כיפת ברזל יירטה כמה מהם, וזוהו נפילות בשטחים פתוחים. בנט: "אם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה". שליח האו"ם למזה"ת: "קורא להפסקת אש מידית"

זמן צפייה: 16:25

יום קרב בדרום: ירי הרקטות הכבד לעבר אשקלון, שדרות, נתיבות ויישובי עוטף עזה והדרום נמשך לאורך שעות אחר הצהריים (שני). כעשר רקטות יורטו, ונפילות זוהו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול, שדות נגב וחוף אשקלון. מאז אתמול נורו מרצועת עזה יותר מ-60 רקטות.

בתוך כך, בנתיבות נגרם נזק קל לבית מגורים, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה של מיירט שנפל בחצר. בנוסף, כביש בעיר ספג נזק מפגיעת רקטה - בשני המקרים לא היו נפגעים בגוף. במועצה האזורית אשכול הנחו את התושבים להישאר בסמוך למרחבים המוגנים.

במקביל, תקיפות חיל האוויר ברצועה נמשכות. מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף עמדת שיגור של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, ממנה נורו רקטות לפני זמן קצר משטח רצועת עזה לשטח ישראל, וכי זוהתה פגיעה. בהמשך נמסר כי כלי טיס וטנקים תקפו שבע עמדות צבאיות של הארגון ברחבי הרצועה.

עוד בחדשות 13:

צה"ל תקף יעדי ג'יהאד אסלאמי ברצועה; יירוט באשקלון

בנט על התקיפה בסוריה: "חיסלנו לפחות שישה מחבלים"

14 רקטות לעוטף: נפילות בגן משחקים ובחצר מפעל בשדרות

נפילת רקטה בשדרות
נפילת רקטה בשדרות | צילום: חדשות 13

בשל ההסלמה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על סגירת מעבר ארז, הפסקה כוללת של כניסת סוחרים וצמצום מרחב הדיג.

ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים במערכת הביטחון, שבסופה הנחה להמשיך את הפעולה מול ארגוני הטרור בעזה. השר בנט שוחח עם ראשי רשויות בדרום, ואמר כי "פנינו להרגעה, מורכב לצאת למבצע רחב היקף שבוע לפני הבחירות".

לאחר הפגישה מסר שר הביטחון: "ביממה האחרונה הנחתנו מכות על בסיסי ג'יהאד אסלאמי וחיסלנו מחבלי ג'יהאד אסלאמי גם בעזה, וגם באזור דמשק. אנחנו פוגעים בהם איפה שהם ולא רק במי שיורה עלינו. אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה. אנחנו לא נודיע לאויב מתי ולא נודיע לו איפה".

שר הביטחון נפתלי בנט בביקור בעוטף עזה
שר הביטחון נפתלי בנט בביקור בעוטף עזה | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, הגיב להסלמה באזור ואמר: "קורא להפסקת אש מידית ולהפסקת ירי הטילים שגוררים את הרצועה לעוד סבב לחימה הרסני ועוין שלא נראה שעומד להיגמר בקרוב".

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף את מדיניות נתניהו. "בית נפגע בנתיבות, משפחות בורחות למקלטים וילדים בוכים בפחד – אבל ראש הממשלה מוצא זמן להמשיך בקמפיין השקרי שלו במקום להשיב את השקט לדרום. נתניהו, המדינה תחת אש – לך תטפל בה", גנץ התייחס גם לדבריו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה שאמר כי לא יישב בממשלה שממשיכה במדיניות התקיפות בעזה ואמר: "דבריו של עודה מקוממים, בדיוק בגלל התבטאויות כאלו הוא לא יישב בממשלתי".

תקיפת צה''ל ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטות לעוטף
תקיפת צה''ל ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטות לעוטף | צילום: חדשות 13

על פי הערכות, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי קיבלה "אור ירוק" מהמפקדה בדמשק לירות לעבר ישראל. על פי מקורות פלסטיניים, המתווכים המצרים מנהלים מגעים מול מזכ"ל ארגון הטרור, זיאד נחאלה, במטרה למנוע הסלמה רחבה, ואף העבירו מסר שבו הפצירו בג'יהאד האסלאמי לא להגיב אם ישראל תתקוף שוב.

במהלך הלילה הודיע הארגון כי שניים מפעיליו נהרגו בעקבות מתקפות חיל האוויר על מטרות הארגון בפאתי דמשק שבסוריה. מנגד, משרד הבריאות בעזה דיווח כי ארבעה פלסטינים  נפצעו הלילה בתקיפות ברחבי הרצועה. דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הגיב הבוקר על התקיפה, ואמר כי "התוקפנות הישראלית על דמשק והרג שני הלוחמים - לא יעבור ללא תגובה. החשבון עדיין פתוח".