הירי לדרום נמשך; גם מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה

פיקוד העורף הנחה לבטל את הפעילות החינוכית באשקלון, נתיבות, שדרות ויישובי העוטף. ערוץ המזוהה עם חמאס: "הפלגים בעזה הסכימו להפסקת אש מ-22:00". נסגרו מעברי הגבול עם עזה ומרחב הדיג

זמן צפייה: 08:35

פיקוד העורף הודיע כי מחר (שלישי) לא יתקיימו לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות ויישובי עוטף עזה. זאת, ברקע הירי לעבר יישובי הדרום שנמשך לאורך כל שעות הערב. זוהתה נפילה אחת בתוך ישוב במועצה האזורית אשכול. נזק קל מרסיסים נגרם למבנה סמוך, ואין נפגעים בגוף. כמה מהשיגורים יורטו. לאורך סבב ההסלמה הנוכחי נורו מרצועת עזה כ-80 רקטות - 90% מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. בג'יהאד האסלאמי החליטו לכנות את סבב הלחימה האחרון "עוז הנאמנים".

השיגורים מהרצועה מגיעים ברקע דיווחים פלסטיניים על הפסקת אש. ערוץ אל-אקצא המזוהה עם חמאס פרסם כי פלגי ההתנגדות ברצועה הסכימו לבקשה המצרית להפסקת אש החל מהשעה 22:00.

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

בתקשורת הפלסטינית דווח שבכיר בפלגי ההתנגדות ברצועה מסר כי "הפלגים הפלסטיניים הסכימו לאפשר למתווכים המצרים הזדמנות לקבע את הסכם הפסקת האש. פלגי ההתנגדות יעקבו מקרוב אחר ההתפתחויות בשטח כדי להעריך עד כמה ישראל מחויבת לתנאי הפסקת האש".

מקורות פלסטיניים מסרו לאל-ג'זירה: "מאשרים כי הושגה הפסקת אש הדדית בין צה"ל לרצועת עזה".

דאוד שיהאב, דובר הג'יהאד האיסלאמי, מסר לאתר "ערבי 21": "אנחנו מוכנים להפסיק את הלחימה בתנאי שבישראל יפסיקו לתקוף ברצועה, יפתחו את המעברים ויפסיקו את מדיניות החיסולים הממוקדים בכל מקום. תגובתנו הייתה יכולה להסתיים הלילה, אבל הכיבוש לא הבין נכון את המסר שלנו והמשיך לתקוף ברצועה בצורה שהחזירה אותנו שוב לכרוניקה של סבב לחימה".

בתוך כך, בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט הערב על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, החל מהלילה ועד להודעה חדשה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטאריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה ייסגר לחלוטין.

הסלמה בדרום
הסלמה בדרום | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לסבב ההסלמה: "אני לא בטוח שהאירוע שאנו חווים ב-24 השעות האחרונות לקראת סיום או אם הולכים למערכה". את הדברים אמר בערב הוקרה לחיילי מילואים.

"צה"ל עומד ומגן על עם ישראל. אנו נמצאים במצב שברירי, ובמהרה ניתן להימצא במבצע", הרמטכ"ל הוסיף. "אין לי שום כוונה להפחיד, לא לשם אנחנו הולכים ב-24 שעות הקרובות, אבל חלק מהמבצעים ומהמלחמות שעברנו התחילו כך, מהסלמה כמו שאנחנו חווים".

קודם לכן, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי כי הארגון סיים את התגובה הצבאית על התקרית אתמול בגבול הרצועה. בהודעה נכתב כי "אנו מבטיחים לעם הפלסטיני שנמשיך להגיב על מעשי הכיבוש נגד בני עמנו". במקביל, מסרו גורמים פלסטיניים כי הג'יהאד האסלאמי יחזור לשגר רקטות לעבר ישראל רק אם התקיפות הישראליות ימשיכו.

גורם ביטחוני מסר: "התקבלו מסרים מדרגים שונים של ארגון הג'יהאד האסלאמי בדבר רצון להפסקת אש מיידית. אנו סקפטיים. צה"ל ימשיך לפעול עד להשבת השקט בדרום. בתכנון מדרגה נוספת וחזקה הרבה יותר. רק המעשים בשטח הם שיקבעו".