טרור הבלונים נמשך: מהבוקר - 28 שריפות בעוטף עזה

צוותי הכיבוי פעלו בעיקר בשריפות שפרצו בשדות קוצים במועצה האזורית אשכול. דיווח: חמאס שיגר רקטות לעבר הים במסגרת ניסוי. גנץ: "אם בשדרות לא יהיה שקט - בעזה לא יהיה שקט. נגיב בעוצמה"

זמן צפייה: 06:21

מתיחות בדרוםלפחות 28 שריפות פרצו משעות הבוקר (ראשון) ביישובי העוטף, זאת כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מעזה לשטח ישראל. צוותי הכיבוי פעלו בעיקר באזור המועצה האזורית אשכול, שם התלקחו 8 שריפות בשדות קוצים.

בתוך כך, לפי דיווחים פלסטיניים, ארגון חמאס ממשיך לשגר גרקטות לעבר הים במסגרת "פיתוח היכולות הרקטיות של הארגון", לשון ההודעה. כמו כן - ועל פי הדיווחים, צה"ל החל לשלוח הודעות למפריחי הבלונים, בהן נכתב כי "בגלל השתתפותך בהפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל, אנו מזהירים אותך שהפכת להיות יעד לפעילות צה"ל".

בסיום הערכת מצב שערך היום ברקע המצב, שר הביטחון בני גנץ איים כי "על כל בלון או רקטה שינחתו בישראל ויפרו את ריבונותה רשומה כתובת אחת - חמאס. בשיגור הרקטות והבלונים ראשי החמאס שורפים את הענף שעליו תושבי רצועת עזה יושבים ופוגעים ביכולתם לחיות בכבוד ובביטחון. צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום. אם בשדרות לא יהיה שקט גם בעזה לא יהיה שקט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בוטלה חסימת השיחות בין ישראל לאמירויות: אשכנזי ועמיתו שוחחו

ישראל במיתון: קצב התכווצות המשק ברבעון – הגרוע זה 40 שנה

"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

שריפה ביישוב עוטף עזה מבלון תבערה
שריפה ביישוב עוטף עזה מבלון תבערה | צילום: חדשות 13

הלילה, שתי רקטות נורו מרצועת עזה לכיוון שדרות, ויורטו על ידי כיפת ברזל. רסיסים של אחד מטילי היירוט נחתו בחצר בית בעיר וגרמו לנזק. גבר בן 58 נפצע קל מרסיסי זכוכית. בתגובה לירי, צה"ל תקף ברצועה. מטוסי קרב וכלי טיס תקפו יעדי טרור של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה, זאת לאחר שמוקדם יותר אמש הותקפו יעדים בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף.

במהלך התקיפה הותקף מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס. התקשורת הפלסטינית דיווחה כי חיל-האוויר תקף מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מערבית לח'אן יונס שבדרום הרצועה. כמו כן, ישראל הודיעה על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועה בעקבות האירועים האחרונים.

בית נפגע מרסיסים
בית נפגע מרסיסים | צילום: חמ''ל דרום

עדן, תושבת שדרות, תקפה את הממשלה ברקע אירועי הלילה: "נמאס, דיי. כל לילה מלחמה על חשבון הנפש שלנו, מה אנחנו אשמים בכל הרע הזה? שמישהו שם בממשלה יסתכל לנו בעיניים ויתחיל לפעול משליחות אמיתית, יתן לנו שקט".

גדי, תושב העוטף, ציין כי "זה מה שקורה כבר שנתיים וחצי, הם הצליחו במשימה, אנחנו מורתעים. אנחנו רק מחפשים הסדרה, רגיעה והכלת האירועים. אנחנו מאפשרים להם להתעצם נותנים להם להתאמן לשגר לים. עוצמים עיניים ואח"כ שיורים מאות טילים ביום לישראל מתפלאים איך הם הצליחו לעשות זאת".