המתיחות בדרום נמשכת: צה"ל תקף תשתית של חמאס ברצועת עזה

בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר העוטף, שגרמו אתמול לכ-30 שריפות, חיל האוויר תקף תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור. זאת, לאחר שהשליח הקטארי נכנס לרצועה עם כספי הסיוע

תקיפת צה"ל ברצועת עזה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) תשתית תת קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה להמשך הפרחת בלוני ההתבערה משטח הרצועה - שגרמו אתמול לכ-30 שריפות.

התקיפה הלילה אירעה זמן קצר לאחר שהשליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי נכנס לרצועה עם כספי הסיוע - מהלך שעשוי לרמוז על הסדרה בזמן הקרוב.

עוד בחדשות 13:

בדרך להסדרה? השליח הקטארי נכנס לרצועה; מהבוקר – 29 שריפות

בתגובה לירי מלבנון: חיל האוויר תקף יעדים של חזבאללה

העיניים שלנו מעל סוריה: תיעוד ראשון מהלוויין "אופק 16" • צפו

תקיפת צה''ל ברצועת עזה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

אתמול דווח ברשת אל-ערביה כי אל-עמאדי שוחח עם גורמים ישראלים במטרה להקל על פעילות הפרויקטים הקטארים בעזה, מתוך ציפייה שישראל תסכים להכנסת הכסף הקטארי והדלק בלבד לרצועה.

על פי הדיווח, ישראל ביקשה מקטאר לפעול לעצירת ההסלמה ולהתחייב להמשיך להזרים את המענקים באופן חודשי לעזה. עוד דווח כי חמאס דרש מקטאר להמשיך במענקים למשך שלוש השנים הבאות, וכי האו"ם ייקח חלק בפרויקטים הומניטריים וכלכליים ברצועה, בהם בניית תחנת כוח והקמת שני אזורי תעשייה.

שריפה ביער כיסופים כתוצאה מבלון תבערה
שריפה ביער כיסופים כתוצאה מבלון תבערה | צילום: קק''ל

בתוך כך, כאמור, נמשכה הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי עוטף עזה ופרצו כ-30 שריפות במהלך היום בשדות קוצים. צוותי הכיבוי פעלו באזור המועצה האזורית שער הנגב, אשכול ומרחבים, שם - מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות. זאת חרף הסגר שהוטל על הרצועה בשל עלייה במניין הנדבקים בנגיף הקורונה.