המתיחות בדרום: שתי רקטות שוגרו לעבר עוטף עזה

דובר צה"ל אישר כי בוצעו שני שיגורים משטח הרצועה, וככל הנראה נחתו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים בגוף. בעקבות הירי, ישראל הודיעה כי היא מבטלת את ההקלות לעזה

זמן צפייה: 01:04

שתי רקטות שוגרו הערב (שבת) מהרצועה לעבר עוטף עזה - כך אישר דובר צה"ל. ככל הנראה הרקטות נחתו בשטח פתוח. זאת, לאחר שהופעלה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים בגוף.

בעקבות הירי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על ביטול הצעדים האזרחיים שתוכננו כלפי רצועת עזה - הרחבת מרחב הדיג, החזרת 500 היתרי מסחר והחזרת כניסת המלט. "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח", נמסר. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

עוד בחדשות 13:

"חמאס מזהיר: החלטנו לצמצם את שיגור בלוני הנפץ – לא להפסיקם"

"תקיפות ישראל בסוריה – בשל התרופפות השליטה הרוסית באיראן"

Iron Dome Anti Missile System Fires Interception Missiles As Rockets Are Launched From Gaza Towards Israel As Seen From The City Of Ashkelon, Israel
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום מסר גורם בחמאס לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי בארגון החליטו לצמצם את שיגור בלוני התבערה לעבר עוטף עזה - אך לא להפסיקם לחלוטין. זאת, לאחר דברי בכיר בישראל כי חמאס העביר מסרים לפיהם יפסיק לשגר רקטות ולהפריח בלונים.

עוד הדגיש כי ההחלטה לצמצם את הירי, שהתקבלה בימים האחרונים, נעשתה רק לאחר שישראל חזרה בה מההחלטה לצמצם את מרחב הדיג ולהגביל את הייצוא והייבוא של סחורה מהרצועה, וכן המעיטה בתנועת המזל"טים בשמי הרצועה.

הגורם הדגיש כי השקט שב לאזור לאחר שבישראל קיבלו את דרישות חמאס - ולא להפך, אך כאמור הדגיש כי השיגורים יצומצמו ולא ייפסקו לחלוטין.

צרור הבלונים החשוד שאותר באזור קיבוץ רוחמה
צרור הבלונים החשוד שאותר באזור קיבוץ רוחמה | צילום: יזהר ורדי

אתמול נחת צרור בלונים חשוד בנתיבות. המשטרה הגיעה לזירת האירוע וטיפלה בחפץ החשוד שהיה מחובר לבלונים. במקביל, המשטרה פרסמה הנחיות למטיילים לפסטיבל "דרום אדום", והזהירה מקרבה לבלונים חשודים. זאת, לאחר שיום קודם לכן אותרו צרורות בלונים אותרו בשני בתי ספר שונים בעיר שדרות - האחד מאחורי בי"ס יסודי, והשני בסמוך למוסד אחר. אחד מהצרורות התפוצץ מעל לבית הספר, והביא לפינוי הילדים למרחב המוגן, מחשש שמדובר ברקטה. במקביל, התפוצץ בלון נפץ מעל לגן ילדים במועצה אזורית שדות נגב. לא היו נפגעים בתקריות. מאוחר יותר, אותר צרור בלונים נוסף עם חפץ חשוד במועצה האזורית.