הסלמה בדרום: 13 רקטות שוגרו לעוטף עזה; צה"ל תקף ברצועה

בצל ההסכם שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, מטחי רקטות נורו לפנות בוקר לעבר יישובי הדרום. 8 יורטו, והיתר נפלו בשטחים פתוחים. חיל האוויר הפציץ תשתית תת קרקעית של חמאס

זמן צפייה: 03:18

הסלמה בדרום: 13 רקטות נורו לפנות בוקר (רביעי) מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי העוטף. לפי הודעה דובר צה"ל, שמונה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים בגוף כתוצאה מהירי. המטחים הללו מגיעים שעות ספורות לאחר החתימה על הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן אמש, במהלכה נורו רקטות לעבר אשדוד ואשקלון.

בתוך כך, חלה הידרדרות הלילה במצבו של בן ה-62 שנפצע מרסיסים במהלך הירי לאשדוד אמש. מצבו מוגדר כעת קשה והוא מורדם - אך לא נשקפת סכנה לחייו.

לכתבות נוספות בנושא >>

בזמן הטקס: מטח רקטות לעבר אשקלון ואשדוד; גבר נפצע בינוני-קשה

נחתמו ההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-08331609' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד תקיפת צה"ל ברצועה' kid='1_eahbbtey' duration='49'']

בתגובה לירי הרקטי, חיל האוויר תקף יעדי טרור של חמאס במוקדים שונים רצועה. בין היתר הותקפה תשתית תת קרקעית של הארגון. למרות הירי, הלימודים בשדרות ובעוטף עזה מתקיימים נכון לעכשיו כהרגלם. זאת לאחר הערכת מצב שנערכה במועצה האזורית שדות נגב עם מערכת הביטחון.

דובר חמאס, חאזם קאסם, הביע תמיכה בירי לעבר ישראל: "ההתנגדות מדגישה בכל פעם את יכולותיה לקבוע את המשוואות מול הכיבוש ולמנוע ממנו לשנות את כללי העימות. תגובת ההתנגדות האמיצה היום הגיעה במטרה לבלום את התוקפנות הציונית נגד רצועת עזה ולהגיב על תקיפת מוצבי ההתנגדות".

תקיפת צה''ל ברצועה לאחר מטח הרקטות לדרום
תקיפת צה''ל ברצועה לאחר מטח הרקטות לדרום

"חלק מהאנשים רוצים להעלים את הסוגיה הפלסטינית באמצעות חתימה על הסכמי נורמליזציה עם הכיבוש בבית הלבן. אנו מוכיחים היום כי הסוגייה הפלסטינית תישאר חיה ונוכחת בשל קיומו של עמנו על אדמתו והקרבת קורבנותיו, ובשל העוז והמרץ של ההתנגדות".

במקביל, ראש עיריית שדרות העביר ביקורת חריגה על נתניהו על רקע הירי לעיר: "ברכות למדינת ישראל על השלום עם האמירויות ובחריין, עידן חדש נפתח. אבל מצד שני, לא מוזר לכם כמדינה שהמחבל היחיד שחוסל בעזה בגלל ירי רקטות בשנתיים האחרונות היה זה שירה על נתניהו באשדוד? מברוק נתניהו על השלום, אבל מה עם החיים של ילדי שדרות ועוטף עזה? לא מגיע להם לישון בשקט כמו כולם?".

זירת נפילת הרקטה במרכז המסחרי באשדוד
זירת נפילת הרקטה במרכז המסחרי באשדוד | צילום: דוברות מד''א

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב למאורעות הלילה ואמר: "במהלך כל הלילה המחבלים המשיכו להמטיר רקטות על בתי תושבי הדרום, ללא פחד. ‏לילה לבן, ללא שינה, למאות אלפי ילדים ומשפחות בדרום הארץ. ‏זר לא יבין. ‏התחושה הרווחת היתה 'זו גזירת גורל'. ‏כך הורגלנו. ‏לא, זו לא גזירת גורל שתושבי דרום מדינת ישראל יחטפו טילים לנצח נצחים. ‏זו תוצאה של שנים רבות של אובדן הרתעה, חוסר יוזמה ופאסיביות. ‏אפשר לייצר מציאות אחרת".

כזכור, אמש, בזמן הטקס בבית הלבן, שתי רקטות שוגרו לעבר אשקלון ואשדוד - לראשונה מאז הפסקת האש בין ישראל לחמאס שהושגה לפני יותר משבועיים. גבר בן 62 נפצע בינוני עד קשה מרסיסים בפלג גופו העליון כתוצאה מנפילת רקטה במרכז מסחרי באשדוד. נוסף אליו נפצעו מרסיסים ארבעה בני אדם במצב קל. הפצועים פונו לבית החולים אסותא בעיר. כמו כן, שמונה בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה. מדובר צה"ל נמסר כי שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל - כיפת ברזל יירטה שיגור אחד.