חיילים ביפו הונחו להגיע על אזרחי – "כדי שלא יתעמתו עם ערבים"

ברקע המהומות בערים המעורבות, קצינה הורתה לחיילים המשרתים בבית הדין הצבאי בעיר לא לשוב ולצאת מהבסיס עם מדים. זאת, למרות שההנחיה על כך הוסרה. בהמשך, בצה"ל העמידו אותה על טעותה

חייל, צה"ל, צבא
חייל על מדים | צילום: שאטרסטוק

לאחר המהומות בערים המעורבות ובפרט בעיר יפו, הונחו היום (שלישי) חיילים המשרתים בבית הדין הצבאי לערעורים בעיר לא לשוב ולצאת מהבסיס כשהם לבושים במדים צבאיים. ההוראה ניתנה "כדי לא ליצור עימות עם הערבים שגרים באזור". החיילים קיבלו על כך הודעה מקצינה, ששלחה את ההודעה על אף שההוראה שלא להגיע עם מדים כבר הוסרה. בצה"ל העמידו אותה על טעותה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הטענה כי נשיא בית הדין הצבאי לערעורים הוציא היום הנחיה המאשרת לחיילי בית הדין ביפו לנוע אל בית הדין ובחזרה בלבוש אזרחי אינה נכונה. בימי הלחימה, בהתאם להוראת אמ"ץ, נתן נשיא בית הדין המחוזי ביפו, קצין בדרגת אל״ם, לחיילי בית הדין אישור פרטני להגיע לבית הדין ובחזרה לביתם בלבוש אזרחי. בעקבות אירוע הלינץ׳ בחייל שאירע ביפו, קצינה המשרתת בבית הדין אישרה לחיילים שביקשו, לצאת מבית הדין בלבוש אזרחי גם בימים האחרונים, נכון להיום האישור איננו בתוקף והנהלים בנושא חודדו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר החוץ האמריקני לנתניהו: מחויבים לביטחון ישראל ולשיקום עזה

לפיד וליברמן הודיעו: סוכמו כל הסעיפים בהסכם הקואליציוני

הרצוג לישועה על יחימוביץ': "חייב להראות שליטה על הכלבה"

ליאון שרנין, לינץ', יפו, פרעות
החייל ליאון שרנין שנפצע בפרעות ביפו | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כשבועיים, לאון שרנין, חייל בן 19, הותקף במהומות ביפו על ידי מתפרעים ערבים, ואושפז בבית החולים איכילוב במצב קשה לאחר שסבל מדימום מוחי. לאחר ששב להכרה, התראיין לחדשות 13 ואמר "לאף אחד לא מגיע לסבול ככה".

המהומות בערים הערביות הגיעו לנקודת רתיחה בזמן האחרון. לפני כחודש הותקפו ראש ישיבת ההסדר ביפו, אליהו מאלי בן ה-60, והמנהל שלה משה שנדוביץ' בעיר, מה שהביא להפרות סדר אלימות בין תושבי העיר ברחוב הבעש"ט ושלושה מהם נעצרו. במהלך ההפרות, הושלכו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה ושני שוטרים נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי.

לפני כשבועיים השליכו שני רעולי פנים בקבוק תבערה לעבר בית של משפחה ערבית וגרמו לפציעתו הקשה של ילד בן 12. ערבי תושב יפו, בשנות ה-20 לחייו, נעצר בחשד להשלכת בקבוק התבערה. זאת, לאחר חקירה משותפת של המשטרה ושב"כ, שבמהלכה התברר כי הרקע לאירוע הינו לאומני וכי הוא תוכנן נגד יהודים אך טעות בזיהוי הביאה לפגיעה בבית ערבי.