בצעד נדיר: נשקלת העמדה לדין של לוחם שירה למוות בפלסטיני

התביעה הצבאית הודיעה לחייל שייתכן כי יחל הליך משפטי נגדו, בשל פעילות מבצעית בגוש עציון שבמהלכה הרג אדם חף מפשע. מהחקירה עלה כי הלוחם חרג מכללי הפתיחה באש ופעל באופן בלתי מקצועי

זמן צפייה: 01:16

בצעד יוצא דופן, הודיעה היום (ראשון) התביעה הצבאית ללוחם צה"ל שהיא שוקלת להעמידו לדין פלילי, בשל פעילות מבצעית בשטחים שבמהלכה ירה למוות באחמד מנאסרה, פלסטיני חף מפשע. מדובר במהלך נדיר, היות שהתביעה הצבאית לרוב לא מגישה כתבי אישום נגד לוחמי צה"ל על פעילות מבצעית.

התקרית אירעה במארס 2019. לוחם בגדוד החילוץ "שחר" של פיקוד העורף היה בעמדה באזור צומת גוש עציון, כאשר הבחין במנאסרה יורד מרכבו. על אף שהאחרון ירד מרכבו כדי לסייע לאדם בכביש, החייל חשד שהוא מעורב בטרור, ירה לעברו כמה פעמים והביא למותו. בדיעבד התברר כי לא היה לו קשר לפעילות טרור. מהאש נפצע בבטנו גם פלסטיני נוסף. הלוחם נחקר במצ"ח, ואמר שחשב שיש התרעה לפיגוע בגזרה.

עוד בחדשות 13:

דיווחים ברצועה: "יחידות ההטרדה הליליות" ישובו לפעילות הערב

שנה אחרי "מגן צפוני": צה"ל פורס תשתיות לגילוי מנהרות בגבול

הצעיר שנדקר בחברון: "הסכין נשברה, הוא לא הצליח לדקור נוספים"

אחמד מנאסרה, נהרג מאש לוחם צה''ל
אחמד מנאסרה, נהרג מאש לוחם צה''ל | צילום: באדיבות המשפחה

דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר: "היום זומן החייל על ידי הפרקליטות הצבאית לשימוע, לאור האפשרות שיוגש נגדו כתב אישום. במהלך האירוע ירה החייל והרג פלסטיני, ופצע תושב אחר. מהחקירה עלה שהירי בוצע תוך חריגה מכללי הפתיחה באש ובאופן בלתי מקצועי".