מילד חרדי בודד - ללוחם: המהפך של החייל שנבחר למצטיין נשיא

לאחר שברח ממשפחתו החרדית מפני שלא הרגיש שייך, יהודה שניצר, חובש בגדוד 13 של חטיבת גולני, השתחרר השבוע ועבר לפרק הבא בחייו. "אין לי סיבה להיזכר בעבר - עכשיו אני מסתכל קדימה"

זמן צפייה: 05:16

באימון של גולני השבוע היה חייל אחד נרגש במיוחד, קוראים לו יהודה שניצר, חובש בגדוד 13 וזה האימון האחרון שלו. הצבא הוא כנראה הפרק המשמעותי ביותר במסע המאתגר והאמיץ שלו לעצמאות. "במקום שהייתי היו שתי אופציות: ליפול ולהידרדר או לעלות הלאה ולהצליח", הסביר.

יהודה היה ילד ונער בשכונה חרדית בירושלים, חי תחת חינוך נוקשה במיוחד, תובעני, כזה שמי שלא מתיישר לפיו - נענש. הוא העביר שנים שלמות בבדידות - לא מרגיש שייך, לא למשפחה, לא לסביבה החרדית שבה גדל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: המשטרה חוקרת האיומים על התלמידה שנדבקה בקורונה

"הפעילו אתר למתקפות סייבר בגיל 16": עבודות שירות לשני האקרים

חגיגת הסלבס על גג מלון בת"א: המנכ"ל זומן לשימוע במשטרה

יהודה שניצר
יהודה שניצר | צילום: חדשות 13

יהודה סיפר כי "פשוט יום אחד אני אוזר אומץ, מארגן תיק, יוצא מהבית ועולה על אוטובוס". היום הזה היה כשהוא בן 13 - יהודה ברח מהבית, עבר בין פנימיות וחי ברחובות, שנים אחר כך הוא גם עזב את הדת. "הקושי הכי גדול זה רגע ההבנה שאני לבד בסיפור הזה", אמר יהודה.

שעבד כנהג ומסיע חיילים קרביים, הוא הבין שהוא רוצה להתגייס: "כשלקחתי אותם לפעולות, ראיתי יותר שטח ונחשפתי למה שהם עושים, רציתי גם להיות חלק מזה". הילד ששנים לא הרגיש שייך לסביבה שלו הפך לחייל מוערך ואהוב. השנה נבחר למצטיין נשיא. אתמול, אחרי שירות קרבי בגדוד, יהודה השתחרר ועובר הלאה, לפרק הבא במסע. "אני יותר בטוח בעצמי, אין לי סיבה להיזכר בעבר. עכשיו אני קדימה", הדגיש.