לוחם גולני חילץ פלסטיני שהותקף על ידי מתנחלים • תיעוד

החייל זיהה חיכוך פיזי שהתפתח בין הפלסטיני למספר מתנחלים שהתגרו בו בחברון. בסרטון הוא נראה מפריד ביניהם תוך שהוא בעצמו סופג מהלומות. "פתאום הגיעו מתנחלים והחלו להכות אותי"

זמן צפייה: 02:39

אמש (שישי) התפתח עימות פיזי בין גבר פלסטיני למספר מתנחלים, לאחר שאלו התגרו בו מילולית כשהלך סמוך לעמדת "הדס 9" בחברון. בתיעוד שפורסם נראה לוחם גולני ששמר בעמדה שראה את המתרחש, ורץ בניסיון להפריד בין הגבר לקבוצה.

הפלסטיני שהותקף ,אבראהים בדר, סיפר לחדשות 13 כי "הלכתי אתמול ב-23:00 בלילה ברחוב בחברון, פתאום הגיעו מתנחלים והחלו להכות אותי. לפחות שמונה, אולי עשרה". לטענתו לא היו ריב או קללות לפני, והוא סיפר כי החייל "התערב די מהר, זו לא פעם ראשונה שזה קורה".

החייל עצמו ספג כמה מכות תוך האירוע אך הצליח להפריד ביניהם. הפלסטיני המשיך לדרכו תוך שהלוחם מלווה אותו ומשגיח שהעימות לא מתלהט בשנית. מדובר צה"ל נמסר כי "אתמול בשעות הלילה, התפתח חיכוך בין ישראלים לפלסטינים בעיר חברון, במהלכו יודו אבנים והושלכו בקבוקים. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פיזרו את האירוע במהירות".

לוחם גולני מסייע לפלסטיני שהותקף על ידי מתנחלים
לוחם גולני מסייע לפלסטיני שהותקף על ידי מתנחלים

עמית גילוץ מארגון בצלם התייחס לאירוע: "מתנחלים תוקפים פלסטינים כל הזמן, גם בחברון וגם במקומות אחרים בשטחים מה שיוצא דופן כאן הוא אותו חייל שהפעם עשה את המצופה ממנו ויצא כדי להגן על אותו פלסטיני שהותקף - דבר שהוא עד כדי כך חריג שהוא זוכה לסיקור תקשורתי".

לטענת תושבים פלסטינים, מתנחלים שברו זכוכיות של מכוניות של פלסטינים וצולמו עושים זאת במצלמות אבטחה.

שמשות מנופצות במכוניות בחברון
שמשות מנופצות במכוניות בחברון
Whatsapp Image 2020 06 13 At 1
Whatsapp Image 2020 06 13 At 1