הסלמה בערב החג? צה"ל נערך להתגרות מצד חמאס בדרום

לאחר שארגון הטרור הביע חוסר שביעות רצון מהסיכום על העברת הסיוע הקטארי תחת פיקוח לרצועת עזה, מתחזק החשש מהפרחת בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף בראש השנה. הצבא ערוך עם כוחות מתוגברים

זמן צפייה: 00:56

במערכת הביטחון מזהירים הבוקר (ראשון) מהסלמה ביטחונית קרובה בדרום. צה"ל ערוך בגבול הרצועה להסלמה מהירה לאחר שחמאס הביע חוסר שביעות רצון מהסיכומים בנושא העברת הסיוע הקטארי תחת פיקוח לרצועת עזה ודורש שליטה באופן חלוקת הכספים. ארגון הטרור חידש בימים האחרונים את המהומות בסמוך לגדר הגבול ומאיים כעת לחדש את שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל. צה"ל ימשיך להחזיק כוחות מתוגברים בכוננות בסמוך לרצועה וכן סוללות כיפת ברזל שפרוסות וערוכות למקרה של ירי רקטות לעבר ישראל.

פלסטינים בגבול רצועת עזה
פלסטינים בגבול רצועת עזה

במקביל בצה"ל מאמינים כי ייתכן שכניסת הסיוע הכספי הקטארי לרצועת עזה בימים הקרובים יצנן את האווירה וימנע או יעכב את ההסלמה. השליח הקטארי מוחמד אלעמאדי שהה ברצועת עזה בימים האחרונים והסיוע הכספי של מדינתו צפוי לעבור לרצועת עזה השבוע. הסיוע הכלכלי הקטארי לתושבי עזה צפוי להיות שונה מעט מבעבר לאחר שהושג סיכום, המקובל על ישראל, על אופן העברת הכסף הקטארי לרצועה. מדובר בפעם הראשונה שהסיוע הכספי הקטרי לתושבי רצועת עזה יחולק מאז הוקמה ממשלת בנט.

כזכור, ההחלטה בנושא התקבלה לאחר דיונים בין ישראל, קטאר והאו"ם, ולפיה לא יחולקו כספים במזומן ברצועת עזה אלא על ידי כרטיסים נטענים שיאפשרו לתושבי הרצועה לקנות מוצרי מזון ומצרכי יסוד. לפי הוועדה הקטארית לשיקום הרצועה, צפויות כמאה אלף משפחות עזתיות לקבל כרטיסים הטעונים בסכום של 100 דולר עבור כל משפחה.

בתוך כך, דובר החמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, קרא היום לפלסטינים להתגייס לפעילות כדי למנוע את "פלישות המתנחלים" להר הבית לרגל החגים. בהודעה כתובה מטעמו מסר הדובר כי "הפלישות אותן מבצעים המתנחלים" להר הבית מאורגנות וזוכות להגנה על ידי צה"ל ומשטרת ישראל. הוא קרא לפלסטינים להגביר את הנוכחות בהר הבית כדי להגן על מסגד אל אקצא. כמו כן הוסיף חמאדה כי "ההתנגדות הפלסטינית" לא תאפשר פגיעה בירושלים ומסגד אל אקצא ותהיה מוכנה לצאת ולהגן עליו במידת הצורך.