סינוואר: בזכות איראן נכה את ת"א בכמות טילים כפולה מב-2014

מנהיג חמאס ברצועה איים כי אם תפרוץ מלחמה, לעזה יכולת מוגברת לירות על מרכז הארץ לעומת "צוק איתן". "טהראן תמכה בנו באמצעי לחימה וסייעה לנו כספית וטכנית לפתח את הטילים שירינו"

זמן צפייה: 00:24

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, איים היום (חמישי) במהלך נאום לציון יום ירושלים העולמי כי מערכה נוספת תביא למתקפה חסרת תקדים על מרכז הארץ. "אם תפרוץ מלחמה נכה את תל אביב בכמות טילים כפולה ומכופלת ממה שעשינו בשנת 2014", אמר בנאומו. "ללא התמיכה של איראן לא היו ברשותנו יכולות אלו במיוחד לאחר שהאומה הערבית ויתרה עלינו. איראן תמכה וסייעה לנו כספית וטכנית בפיתוח טילי ההתנגדות שהיכו בתל אביב".

מזכ"ל הגי'האד האסלאמי זיאד נחאלה, אמר באירוע כי "אנחנו איננו רחוקים מהמשוואה - אם תפציצו את עזה, נפציץ את תל אביב".

אתמול בבוקר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לעשרה מיילים ימיים עד להודעה חדשה. זאת, בעקבות הפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה לעבר שטח ישראל וארבעה ימים בלבד לאחר שהוגדל המרחב ברצועה לטווח של עד 15 מיילים ימיים. ביום שלישי פרצו שתי שריפות ביער בארי שנגרמו כתוצאה מבלונים שהופרחו מהרצועה. בזירה פעלו צוותי כבאות, עובדי קק״ל וכוחות צה״ל.

מידע מודיעיני מסווג שהגיע לידי "פוקס ניוז" ופורסם ביום שבת חושף כי חמאס נאלץ לאמץ תוכנית צנע, בשל מחסור במימון מהמשטר האיראני. החדשות האמריקנית. זאת, עקב השלכות הסנקציות האמריקניות על איראן. גורמים במחלקת המדינה של ארה"ב מסרו כי המידע מעיד על הצמצום במשאבים ובהשפעה של איראן, שמוביל לירידה במימון שמספקת טהראן לקבוצות טרור שבתמיכת המשטר.

עוד בחדשות 13:

בעקבות סנקציות ארה"ב על איראן: "חמאס נאלץ לאמץ מדיניות צנע"

יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים שביצעו היום
יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים שביצעו היום | צילום: החדשות 13

נוסף לחמאס, שנאלץ כאמור לאמץ מדיניות צנע על פי הדיווח, איראן הודיעה למיליציות שיעיות שחוסות תחת תמיכתה כי הן יצטרכו למצוא מקורות מימון חלופיים, בשל העובדה שטהראן אינה מסוגלת עוד לספק את המשאבים הנדרשים.

ביום שבת, עת הודיעה מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הגדלת המרחב, נמסר כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". כמו כן, הבהיר אבו רוקון כי מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות וכי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו.

בשבוע שעבר צומצם מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים. ההחלטה התקבלה גם בעקבות הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שגרמו לפריצתן של 15 שריפות בשטחי המועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שדות נגב. יומיים לפני כן, הוגדל מרחב הדייג ברצועה לטווח של עד 15 מיילים ימיים.

בתוך כך, כמות המפגינים ביום שישי האחרון על גדר הגבול הייתה נמוכה יחסית. לעימותים הגיעו כ-4,000 פלסטינים - נתון נמוך בהשוואה לחודשים האחרונים. זאת, בשל תנאי השרב השוררים באזור. 16 מפגינים נפצעו בעימותים עם כוחות צה"ל - כך נמסר ממשרד הבריאות בעזה. על פי ההודעה, הפצועים נפגעו משאיפת גז ומכדורי גומי שנורו ע"י כוחות צה"ל.