מנהיג חמאס בעזה קרא השבוע: "שכל אחד יכין את הגרזן שלו"

המחבלים שביצעו את הפיגוע הערב באלעד השתמשו בין היתר בגרזן. רק השבוע קרא יחיא סינוואר בנאום שנשא ברצועת עזה להשתמש בגרזן: "שכל אחד מכם יכין את הרובה שלו, את הגרזן או את הסכין". חמאס בירכה אך לא לקחה אחריות

זמן צפייה: 02:05

מנהיג חמאס בעזה קרא, היה גם מי שהקשיב: רק השבוע קרא יחיא סינוואר בנאום שנשא ברצועת עזה להצטייד בכלי נשק, בהם רובים, גרזנים וסכינים כדי לבצע פיגועים. הערב (חמישי) בקשתו התממשה כששני מחבלים חמושים בגרזן ובנשק חם רצחו שלושה בני אדם באלעד ופצעו שלושה נוספים באורח קשה.

"בני משפחותינו בישראל הכבושה, שכל אחד מכם יכין את הרובה שלו או את הגרזן שלו או את הסכין שלו", אמר סינוואר בנאומו השבוע בעזה.

חלוקת ממתקים רצועת עזה פיגוע אלעד
חלוקת ממתקים בעזה לאחר הפיגוע באלעד

באופן חריג קיבל ארגון חמאס אחריות לפיגוע באריאל שבו נרצח המאבטח ואצ'ילסב גולב. הערב הארגון בירך, אך טרם קיבל אחריות. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר בציוץ בטוויטר כי הפיגוע באלעד הוא חלק מהזעם הפלסטיני העממי על ההתקפות של ישראל כנגד המקומות הקדושים. הוא הוסיף כי הפיגוע הוא יישום של מה שהזהירה לגביו ההתנגדות כי אל אקצא מהווה קו ואדום.

תנועת הג'יהאד האסלאמי מסרה הערב כי הפיגוע באלעד מהווה ניצחון לאל אקצא לאחר שהצבא הישראלי והמתנחלים חצו את הקווים האדומים.