סינוואר: המערכה האחרונה - רק הכנה למה שיקרה אם הר הבית ייפגע

בהצהרה ראשונה שנשא מאז תום "שומר החומות", מנהיג חמאס בעזה איים כי אם ישראל תפגע באל-אקצא, "ישנם עשרת אלפים מתאבדים שיהיו מוכנים להגיב בדקירה או בדריסה - אנחנו לא מפזרים אזהרות סתם"

זמן צפייה: 06:58

כשבוע לאחר תום מבצע "שומר החומות", מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר התייחס הערב (רביעי) לראשונה למערכה, ובדבריו איים על ישראל כי "המבצע היה רק בבחינת תמרון קטן ביחס למה שיכול לקרות אם יפגעו בהר הבית או יהרסו אותו כדי להקים את בית המקדש".

סינוואר, שאמר את הדברים מול עיתונאים זרים בעזה, הסביר כי המערכה פרצה משום שכוחות הביטחון הישראליים ירו בנשק חי בתוך מסגד אל-אקצא, והוסיף לאיים כי אם שוב יקרה דבר כזה, "יהיו עשרות אלפי מתאבדים שיגיבו על הפגיעה. כל אחד יישא סכין וידקור או ייקח רכב ויבצע פיגוע דריסה. בנוסף להם, כל כוחות ההתנגדות באזור יתקפו את ישראל".

"מוחמד דף הזהיר את נתניהו שלא לפגוע בהר הבית, אבל ישראל עשתה טעות כשפינתה את המתחם ממתפללים מוסלמים בכדי שיהודים יקיימו את מצעד הדגלים. אנחנו העברנו מסר לעולם ולישראל שלא ישחקו באש - אנחנו לא מפזרים אזהרות סתם", הבהיר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סמוטריץ': ימינה בדרך לממשלת שמאל עם הערבים; שקד: משקר לציבור

איתן בן ה-5 ששרד את התרסקות הרכבל באלפים – פקח את עיניו

ישועה: עשינו קמפיין כדי שריבלין לא יהיה נשיא – לבקשת נתניהו

בהמשך, בירך את ערביי ישראל על המהומות בערים המעורבות, וטען כי במעשיהם הוכיחו "שלמרות שעברו הרבה שנים – הניסיון להפוך אותם לאזרחים ישראלים כשל". בדבריו, הודה גם למפגינים ברחבי העולם שצעקו "Free Palestine" ולאיראן, "שלא חסכה מאיתנו בכסף, נשק וניסיון".

סינוואר לא התרגש מהנזק שנגרם ל"מטרו" של חמאס, וסיפר: "יש לנו מנהרות בעזה באורך של 500 קילומטר, כך שהנזק שנגרם עומד על אחוזים בודדים. כל התשתית הצבאית שלנו קיימת וניזוקה אך ורק באופן קל". לטענתו, גם הפגיעה במערך הרקטות לא באמת שינה כלום: "סדנאות הייצור, מחסני התחמושת וחדרי המבצעים עובדים ביכולת שעולה על 95%".

יחיא סינאוור, מנהיג חמאס בעזה
יחיא סינאוור, מנהיג חמאס בעזה

יו"ר חמאס הגיב גם לאיומים של שר הביטחון בני גנץ, לפיהם "אף אחד לא חסין", ואמר: "אני מציע לו ללמוד ממוחמד דף, אם אתם מאיימים - תעשו. כשנורו 130 טילים על תל אביב, הייתי מוכן לצאת ולהסתובב ברחוב, ברגל. הישראלים יכלו להרים מטוס ובתוך 10 דקות לבצע את החיסול שלי".

"ישראל לא השיגה כלום ממה שרצתה במהלך המבצע. התרמית שלה לגבי מבצע צבאי נכשלה מפני שהיה לנו מודיעין עליה, ומהרגע הראשון היה ידוע לנו שאין פלישה קרקעית - אז הסגנו את הכוחות שלנו. כוכבי בנה על כך שישבור את חמאס ואת הזרוע הצבאית שלה - אבל הוא נכשל כישלון חרוץ".