סינוואר: מוכנים למו"מ רציני ומהיר עם ישראל על חילופי שבויים

מנהיג חמאס בעזה טען כי חלה התקדמות בסוגיה, אך בשל המצב הפוליטי בישראל המגעים הוקפאו. סינוואר רמז כי ידרוש לשחרר 1,111 אסירים פלסטינים בתמורה להשבת השבויים וגופות החיילים

זמן צפייה: 02:36

ברקע ביקורו של החוץ גבי אשכנזי במצרים, וכשבועיים לאחר סיום מבצע "שומר החומות", מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינאוור, אמר היום (שני) כי ארגון הטרור "מוכן למשא ומתן רציני, מהיר ובלתי ישיר בעניין עסקת חילופי שבויים עם ישראל", וכי "בעסקה ישוחררו אסירים". סינוואר טען כי המגעים בסוגיה הופסקו בשל המצב הפוליטי בישראל.

יש לציין שסינוואר רמז שהמחיר לעסקה כזו יהיה שחרורם של 1,111 אסירים, בתמורה להשבת האזרחים הישראלים וגופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול, דרישה מופרזת מבחינת ישראל, כך שככל הנראה מדובר במס שפתיים ולא במוכנות אמיתי לחילופי שבויים.

עוד מדבריו של סינוואר לתקשורת המקומית: "במהלך הימים הקרובים ייערכו בקהיר פגישות נרחבות בין הפלגים הפלסטיניים בכדי שנתחיל בדיאלוג פלסטיני שיסיים את הפילוג הפנים-פלסטיני". בהמשך הוסיף סינוואר: "כפינו את עצממו על הממשל האמריקני וגרמנו לו לשנות את סדרי העדיפויות, כך שהסוגיה הפלסטינית תהיה בראש סדר העדיפויות של העולם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "מקווה להודיע על הקמת ממשלה לפני יום רביעי"

בשל עומס החום הקיצוני: גל שריפות ברחבי הארץ

ישועה על יחסיו עם הרצוג: "רציתי לאזן את העוול שגרמנו לו"

אסירים פלסטינים להיכנס לעזה דרך מעבר רפיח ממצרים
אסירים פלסטינים להיכנס לעזה דרך מעבר רפיח ממצרים | צילום: רויטרס

בתוך כך, בכיר חמאס, חליל אל-חיה, הצהיר היום לתקשורת בתום פגישתו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל כי "נושא עסקת השבויים עם ישראל הוא עצמאי מכל יתר הנושאים, ולא נסכים לכרוך אותו בשום סוגיה אחרת. אין זה סוד כי זמן קצר לפני סבב ההסלמה האחרון השגנו התקדמות אך ישראל אינה רצינית".

בתדרוך לכתבים זרים, שר הביטחון בני גנץ התייחס היום לסבב הלחימה האחרון בעזה ואמר: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה. שוחחתי עם האמריקנים, המצרים ועם נציגים רבים נוספים מהעולם, והבהרתי להם כי לצד הכנסה של סחורות כמו מזון ותרופות, הנדרשות לקיום הומניטרי בסיסי, נדרוש ששיקום רצועת עזה ילווה בשקט ארוך טווח ובהשבת החיילים".

אתמול נמסר מפי מקורות כי ישראל דרשה ממצרים לזרז את הביצוע של עסקה לחילופי שבויים, וכי היא מתנה את הקלת המצור על עזה בהתאם למהירות שבה תיסגר עסקה שכזו. עוד מסרו המקורות כי מצרים העבירה לישראל הזמנה לוועידת שלום שצפויה להתקיים בחודשים הקרובים.