בתום שעות של מצוד: המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים הסגיר את עצמו

כוחות הביטחון סרקו הלילה אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי סמוך לעיר העתיקה, עד שתושב מזרח ירושלים הגיע במונית לתחנת המשטרה - ואז גם נתפס כלי הנשק באמצעותו ע"פ החשד ביצע את הירי. 8 אנשים נפצעו בפיגוע, בהם 2 באורח קשה

זמן צפייה: 03:34

תם המצוד: בתום שעות של סריקות שביצעו כוחות גדולים של המשטרה, מג"ב ושב"כ אחר המחבל שביצע הלילה את פיגוע הירי בירושלים, הבוקר (ראשון) המחבל הסגיר את עצמו והועבר לחקירת כוחות הביטחון, ונתפס האקדח באמצעותו על פי החשד ביצע את הירי.

כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו הלילה לזירה והחלו באיסוף ממצאים ותחקור ראשוני, תוך סריקות נמרצות אחר החשוד במעשה שנמלט מהזירה לאחר המעשה. חוקרי המשטרה והזיהוי הפלילי החלו בחקירת הפיגוע, ומסוק מהיחידה האוירית של משטרת ישראל סייע בסריקות לכוחות מיוחדים שהוקפצו למקום, מעל זירת הפיגוע ובסמוך למקום.

אמיר סידאווי, החשוד בביצוע הפיגוע בירושלים
אמיר סידאווי, החשוד בביצוע הפיגוע בירושלים

אמיר סידאווי, תושב מזרח ירושלים בן 26 בעל תעודת זהות כחולה, הוא החשוד בביצוע הפיגוע. סידאווי הוא בעל עבר פלילי שאף ישב בכלא על עבירות פליליות, אך הוא ללא רקע ביטחוני קודם. לזירת הפיגוע הוא הגיע ברכב, והוא נמלט רגלית. הבוקר לקח סידאווי מונית והגיע לתחנת המשטרה מוריה, שם הסגיר את עצמו, ייתכן שבעקבות מעצר בני משפחתו.

האקדח ששימש ע''פ החשד את המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים
האקדח ששימש ע''פ החשד את המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל קובי שבתאי שיבח הבוקר את הכוחות שהביאו ללכידת המחבל: "מרגע הדיווח הראשוני על הפיגוע בירושלים פעלו משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי בשילוב זרועות במטרה להביא למעצר המחבל. ברגע שהמחבל הבין כי הנוכחות הגבוה של הכוחות המשולבים של מחוז ירושלים, משמר הגבול, ושירות הביטחון הכללי לא תשאיר לו ברירה הוא הסגיר עצמו למשטרה והועבר מיד לחקירת שב"כ".

"אני רוצה הבוקר לשאת תפילה להחלמת הפצועים מהפיגוע ומי ייתן וייתגברו על הפציעות במהרה", הוסיף שבתאי, "אני רוצה להודות למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שפיקד על הכוחות בשטח מרגע הפיגוע ועד לכידת המחבל. שיתוף הפעולה הפורה בין כלל כוחות הביטחון הוכיח את עצמו שוב. משטרת ישראל נחושה במלחמתה אל מול הטרור ושיידע כל מחבל כי ידם הארוכה של כוחות הביטחון תגיע לכל מחבל. יחד עם זאת חשוב לזכור כי שילוב הזרועות בין המשטרה, שב״כ וצה״ל הביא ללא מעט סיכולים של פיגועי טרור והתארגנויות לפיגועים וזה המקום להודות לכל הכוחות בשטח".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בתום המצוד: "אני מברך את כוחות משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי על הפעולה המהירה והנחושה, שהובילה לכך שהמחבל שביצע את הפיגוע הקשה הלילה בירושלים, נמצא בידינו. מדינת ישראל תרדוף בכל מקום ובכל זמן את דורשי רעתה, ותניח עליהם את ידה. לא יהיה להם רגע אחד של שקט, כפי שאנו מוכיחים בשבועות האחרונים בפעולות נחושות ויזומות, וביותר מזירה אחת. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פרוסים ברחבי ישראל ובפרט בירושלים כדי לאפשר את המשך שגרת החיים במהלך ימי הקיץ. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

שמונה אנשים נפצעו בפיגוע, בהם שניים באורח קשה, כאשר סמוך לשעה 1:30 הגיע המחבל לרחוב מעלה השלום, בין שער האשפות לקבר דוד, ופתח באש לעבר אוטובס של אגד, ואז המשיך לחניון שולחן דוד וירה לעבר עוברים ושבים. המחבל נמלט מהזירה ונתפס בשעות הבוקר.

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

לבית החולים שערי צדק בבירה פונו שישה פצועים, כולל שני הפצועים קשה. אחת מהן, אישה בהיריון בת 35, פונתה לבית החולים שערי צדק והרופאים נאלצו ליילד אותה. התינוק הועבר לפגייה. ארבע פצועים נוספים הגיעו לבית החולים במצב קל-בינוני עם פציעות בחזה ובגפיים.

הפצוע הקשה השני, חסיד סאטמר מארצות הברית בשנות ה-60 לחייו, הגיע עם משפחתו לאירוע בקבר דוד, והמשפחה כולה נפגעה מירי כשהמתינה בתחנת האוטובוס. אב המשפחה פונה לביה"ח שערי צדק עם פציעה בצוואר ובראש, וכעת הוא מורדם ומונשם. בתו שנפצעה קל מאושפזת עמו בביה"ח, ואשתו שנפצעה באורח בינוני פונתה לביה"ח הדסה הר הצופים.

מצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים
מצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "כוחות הבטחון, שב"כ, צה"ל, ומשטרה פועלים להשיג את המחבל הנתעב ולא יעצרו עד שייתפס, יידעו כל מבקשי רעתנו שהם ישלמו מחיר על כל פגיעה באזרחים. ירושלים היא עיר הבירה שלנו ומוקד תיירות לכל הדתות, כוחות משטרה וצה״ל פועלים להשבת השקט ותחושת הבטחון בעיר. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועי הפיגוע ומחזק את משפחותיהם המודאגות".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מקיים הערכות מצב עם צמרת המשטרה. "בשעה זו מנהלים המשטרה ושאר כוחות הביטחון מצוד נרחב אחר המחבל שביצע את הפיגוע", מסר בר-לב, "אנחנו נגיע אליו ונניח עליו את היד, חי או מת, כמו גם על שולחיו אם יש כאלו. לא נאפשר לאיש לשבש את שגרת חיינו, ונפעל במלוא הנחישות והעוצמה נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחי ואזרחיות ישראל. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "פיגוע קשה הלילה בירושלים. כוחות הביטחון פועלים בשטח וישימו את ידם על המחבל וסייעניו. מתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הפצועים".

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה