ניסיון פיגוע בשומרון: 3 מחבלים ירו לעבר מוצב מג"ב – ונוטרלו

המתיחות בשטחים נמשכת: פלסטינים חמושים פתחו באש לעבר שוטרי משמר הגבול. הלוחמים הגיבו בירי והרגו שניים מהם • צעירה מחברון נעצרה בחשד לניסיון פיגוע במערת המכפלה. ברשותה נמצאה סכין

זמן צפייה: 01:43

המתיחות בשטחים: שלושה מחבלים הגיעו הבוקר (שישי) למוצב סאלם שבצפון השומרון ופתחו בירי לעבר שער הבסיס. לוחם מג"ב, יחד עם כיתת הכוננות, זיהו אותם - וניטרלו את המפגעים. שניים מהם נהרגו, והשלישי נפצע והועבר לבית החולים העמק כשמצבו קשה. בבדיקה של חבלן מג"ב בזירה נתפסו שלושת הנשקים, כאשר על כל מחבל נתפסה גם סכין ותחמושת.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך את לוחמי מג"ב שחתרו למגע, ומסר: "הימים הלא פשוטים הללו מזכירים לנו שוב ושוב שאנחנו עם אחד. עם ישראל כולו וההתיישבות בשומרון כחלק ממנו ינצחו את הטרור הפחדני של הרשות הפלסטינית. אני קורא לממשלה ללמוד מהלוחמים בשטח כיצד חותרים למגע ומחסלים את הטרור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המאמצים להקמת ממשלה: בנט, לפיד וסער נפגשים כעת

חטיפת הפג מביה"ח: האב נקט באלימות כלפי הצוות עוד קודם התקרית

לפיד: "זו תהיה ממשלה מורכבת – אבל כזו שתוציא אותנו מהמשבר"

ניסיון פיגוע, נשק, אקדח, מחבלים, מג''ב
הנשקים שנמצאו על המחבלים שפתחו בירי לעבר מוצב בשומרון | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר הבוקר, תושבת חברון בת 27 נעצרה בחשד שניסתה לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה. על פי הודעת המשטרה, הלוחמים הבחינו בחשודה מגיעה לאחד ממעברי הבידוק כשהיא "לחוצה ומבוהלת". כשפתחו בבדיקה, מצאו ברשותה סכין. היא הועברה לחקירה, ובסיומה נלקחה לבית הסוהר השרון.

סכין, ניסיון פיגוע, חברון
הסכין שנמצאה ברשות החשודה מחברון | צילום: דוברות המשטרה

כבר אתמול החלו במערכת הביטחון להעלות כוננות לקראת הימים הקרובים, שכן היום מציינים המוסלמים את היום האחרון של הרמדאן ולאחר מכן את לילת אל-קדר - וביום ראשון, יחול יום ירושלים. המשטרה תתפרס ברחבי העיר ובהר הבית, ובצה"ל יאבטחו צירים ביהודה ושומרון.