"היה נס": הנערים שכמעט נורו בחווארה משחזרים את ניסיון הפיגוע

אליעזר פירר ואחיה ליפניק עלו בשבוע שעבר על טרמפ בדרך ליישוב כוכב השחר. הנסיעה הפכה לסכנת חיים כשעובר אורח ירה לעברם. בזכות מעצור בנשק ותושיית הנהג - הם ניצלו

זמן צפייה: 02:07

אליעזר פירר ואחיה ליפניק, בני ה-14 וה-15, שרגילים להתנייד בטרמפים ביהודה ושומרון, היו בדרכם ליישוב כוכב השחר. הם עלו על טרמפ עם נהג תושב האזור, אבל אז רגע אחד של נסיעה רגילה בחווארה התחלף בסכנת חיים. "הוא כיוון את הנשק, אני מאינסטינקט התכופפתי", סיפר פירר.

מעצור באקדח מנע את המשך הירי ונהג הרכב ניצל את השניות הספורות ופתח בנסיעה מהירה כשהוא פוגע בכלי רכב אחרים. "המחבל ברח בסמטה, שקשק את הנשק, המשיך לדרוך אותו ולנסות ולירות. הנהג המשיך לנסוע, נתקענו ברכבים שהיו לפנינו. הנהג יצא מהאוטו, רץ לאנשהו", הוא משחזר.

זירת ניסיון הפיגוע בחווארה
זירת ניסיון הפיגוע בחווארה | צילום: חדשות 13

הנהג עוצר, יוצא מהרכב ויורה כמה יריות באוויר. החשוד בניסיון הפיגוע בורח. מחקירה ראשונית עלה חשד כי מדובר בשוטר פלסטיני. ביום חמישי, לאחר התקרית, יוסי דגן ראש מועצת שומרון העניק להם תעודות הוקרה על קור רוחם בזמן שהיו בסכנת חיים.

דגן ציין כי "האזרח שהותקף בחווארה וירה בנשקו כדי להגן על חייו הוא גיבור, לא פחות. הוא מנע הרג של חפים מפשע רבים, כנ"ל גם הנוסעים הצעירים שלידו שגילו תושייה, התקשרו למוקד ולמערכת הביטחון". מאז האירוע, שני הנערים מתקשים לשכוח את הרגע שבו האקדח כוון לעברם. "אני משחזר את זה כל הזמן, שהיה לי נס".