חשד לפשע שנאה בשומרון: בי"ס הוצת, כתובות בעברית רוססו

על פי דיווחים פלסטיניים, בית ספר בכפר עינאבוס עלה באש והציוד בו ניזוק, ורוססה הכתובת "הורסים בתים רק לאויבים, ד"ש מקומי אורי". המשטרה וצה"ל פתחו בחקירה

תג מחיר בבית ספר בכפר עינבוס
תג מחיר בבית ספר בכפר עינבוס | צילום: חדשות 13

בית ספר בכפר עינאבוס שבשומרון הוצת, ובעקבות האש נגרם נזק לציוד. כך דיווחו הבוקר (שלישי) הפלסטינים. כמו כן, רוססה כתובת בעברית בנוסח: "הורסים בתים רק לאויבים, ד"ש מקומי אורי". המשטרה וצה"ל פתחו בחקירה.

מארגון "תג מאיר", הנאבק בפשעי שנאה, נמסר: "מגנים בשאט נפש את הצתת כיתת הלימוד בעינאבוס. מדינת ישראל נכשלת פעם נוספת בהגנה שהיא מחוייבת לתת לפלסטינים הנמצאים בתחומי האחריות שלה. פעילי הטרור היהודי הציתו מסגד בירושלים לפני כמה ימים ועכשיו מתקדמים לבית ספר. האם הותרה הרצועה והכל הפקר?".

תג מחיר בבית ספר בכפר עינבוס
תג מחיר בבית ספר בכפר עינבוס | צילום: חדשות 13
תג מחיר בבית ספר בכפר עינבוס
תג מחיר בבית ספר בכפר עינבוס | צילום: חדשות 13

ביום שישי הוצת מסגד בשכונת בית צפאפא בירושלים, וכתובת נאצה רוססה על אחד הקירות, שבה נכתב: "הורסים ליהודים? 'קומי אורי' הורסים לאויבים". המשטרה פתחה בחקירת המקרה.

לפני כחודש הוצתו שני כלי רכב בכפר הפלסטיני פרעתא שבאזור שכם. נוסף על כך, רוססו על בתים במקום כתובות נאצה, כאשר בין היתר נכתב "ד"ש מקומי אורי" ו"שקט ייענה בשקט". המשטרה הגיעה לכפר כדי לאסוף ממצאים, וחוקרת את נסיבות האירוע. בד בבד, שני כלי רכב הושחתו הלילה בחברון.

חשד לפשע שנאה במסגד בירושלים
חשד לפשע שנאה במסגד בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

ארגון "תג מאיר" מסר אז בתגובה כי "פעולת הטרור היהודי הלילה הינה הפעולה ה-60 במספר המדווחת בשנת 2019. היישובים הפלסטיניים/ערביים הנמצאים באחריות הביטחונית של מדינת ישראל מותקפים על ידי פורעי תג מחיר אחת ל-6-5 ימים, ללא הפרעה ממשית של כוחות הביטחון הישראליים".

יום קודם לכן הושחתו 18 כלי רכב בשכונת חלאילה הפלסטינית, בסמוך לגבעת זאב שליד ירושלים. צמיגי כלי הרכב נוקבו, ועל חלקם רוסס צבע. נוסף על כך, רוססה כתובת הנאצה: "ערבים? לגרש או להרוג", על קיר סמוך לרכבים.