הירי התחדש, גורם מדיני: "הסיכולים הם מסר לחמאס ולאחרים"

אזעקות צבע אדום ביישובי המועצה האזורית אשכול הפרו את השקט שנמשך מאתמול. אזעקות נוספות נשמעו בשדרות, הרי יהודה ובית שמש - שם יורטה רקטה נוספת על ידי מערכת "קלע דוד". גורם מדיני בכיר: "הופסקו המגעים להפסקת אש"

זמן צפייה: 03:47

כ-13 שעות לאחר השיגור האחרון מרצועת עזה, אזעקת צבע אדום נשמעה היום (שישי) במועצה האזורית אשכול ואחרי זמן קצר נשמעו אזעקות גם בבית שמש והרי יהודה. גורם מדיני אמר כי "הסיכולים בשורת הפיקוד של הג'יהאד האסלאמי הם מסר לחמאס ולאחרים". צה"ל תקף ברצועה בתגובה לירי.

בשעות האחרונות נורו רקטות לעבר יישובי עוטף עזה במועצות אשכול וחוף אשקלון, וכן לעבר שדרות, בית שמש, מועצה אזורית מטה יהודה וגוש עציון. שתי רקטות שנורו לעבר הרי יהודה יורטו - אחת מהן על ידי מערכת "קלע דוד", שיירטה רקטה בפעם השניה מאז תחילת המבצע. הזמר חנן בן ארי, שהיה אמור לקיים ביום ראשון הופעה בשדרות, ביטל אותה שוב - בפעם השניה. גורם מדיני בכיר אמר לחדשות 13 כי "הופסקו המגעים להפסקת אש. תהיה תגובה ישראלית משמעותית".

מקורות פלסטיניים אמרו לחדשות 13 כי "לאחר עצירת המגעים להפסקת אש מצד ישראל - חשש במצרים שהג'יהאד האסלאמי ינסה בכל האמצעים לגרור את חמאס למערכה. בארגון הטרור בונים על כך שחמאס לא יוכל להמשיך ולהתבונן מן הצד עוד זמן רב".

Whatsapp Image 2023 05 12 At 0
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

הבוקר פורסם בחדשות 13 כי ראשי מערכת הביטחון, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר, סברו אתמול בדיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו שנכון לחתור לסיום המבצע. ראשי מערכת הביטחון דיברו בדיון אצל ראש הממשלה על "הישגיה הרבים" של ישראל במבצע וכן על הניסיון הישראלי להשאיר את חמאס מחוץ לתמונה - ועל כן בנקודה הזו נכון לחתור לסיום. גורם שנכח בדיון אמר כי ראש השב"כ נקט בקו נחרץ יותר בסוגיה הזו. בדובר צה"ל ובשב"כ הגיבו כי אינם מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים ומסווגים.

כיפת ברזל יירטה רקטות ששוגרו מרצועת עזה באשדוד
כיפת ברזל יירטה רקטות ששוגרו מרצועת עזה באשדוד

מוקדם יותר, טרם הירי להרי יהודה, מקורות פלסטיניים מסרו לחדשות 13 כי "השיחות בקהיר הגיעו לישורת האחרונה. הושגה פריצת דרך". עוד הם הוסיפו: "הכוונה של מצרים היא להגיע להסכם עד הלילה, שיפסיק את הלחימה מייד ויחזיר את השקט. זה עדיין לא סופי, אך הכיוון חיובי. זה כמובן יכול להשתנות ברגע והכול יקרוס".

מגן וחץ, שיגור רקטות מרצועת עזה לישראל
שיגור רקטות מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, צה"ל המשיך לתקוף הלילה מטרות של הג'יהאד האסאלמי ברצועת עזה כשעיקר המאמץ הוא נגד שיגורי רקטות וכן נגד מוקדי שליטה ופיקוד של ארגון הטרור. הבוקר עדכן דובר צה"ל דני הגרי כי חיל האוויר תקף ברצועת עזה במהלך הלילה 52 עמדות של הג'יהאד האסלאמי וכן מנהרות תקיפה ותמרון. "מאמץ התקיפה שלנו הוא נגד הרקטות, הפיקוד והשליטה של ארגון הטרור, ובהם חמשת החיסולים, וכן מטרות התעצמות", אמר הגרי.

עוד התייחס לפגיעה הישירה בבית ברחובות אמש, שהביאה למותו של גבר כבן 40 ועדכן כי הייתה תקלה טכנית, בעקבותיה מיירט כיפת ברזל שוגר אך לא פגע ברקטה. הרקטה הייתה מייצור עצמי של ארגון הטרור והכילה 20 קילוגרם של חומר נפץ.

"הנחיות ההתגוננות עדיין בתוקף עד 14:00", הוסיף הגרי. "נעריך את המצב ונבחן את ההנחיות. אנחנו נדרשים לסבלנות ואורך רוח של האזרחים. ההנחיות מצילות חיים. לא להכנס לשאננות בגלל שלא היו שיגורים בלילה".