המהומות בשייח ג'ראח: נעצרו שני חשודים בהצתת הבית בשכונה

אחרי הצתת ביתו של טל יושבייב שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם הועברו לחקירת שב"כ. בביתו של אחד מהם נמצאו 8 בקבוקי תבערה מוכנים, כובע גרב וכפפות. בנט נגד בן גביר: "לא זקוקים לפרובוקטורים". נתניהו הביע תמיכה: "זה לא שייח ג'ראח - זו ירושלים הבירה שלנו"

זמן צפייה: 04:13

שני צעירים נעצרו היום (שני) בחשד להצתת ביתו של טל יושבייב בשכונת שייח ג'ראח באמצעות בקבוקי תבערה בסוף השבוע האחרון. בחיפוש בבית של אחד מהם נמצאו שמונה בקבוקי תבערה מוכנים וכן כובע גרב וכפפות.

השניים נעצרו בעקבות חקירת משטרה ושב"כ לאחר שנאספו ממצאים בזירה ביום שישי ונעשה שימוש באמצעים מיוחדים. מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בעניין והחליט לתגבר את פעילות המשטרה בשכונה. שני החשודים, בשנות ה-20 לחייהם, הועברו לטיפול השב"כ.

Whatsapp Image 2022 02 13 At 1
ח''כ בן גביר בשייח ג'ראח

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לאירועים שהתרחשו בשכונה בימים החאורנים ולהקמת הלשכה של חבר הכנסת איתמר בן גביר ואמר: "מצב של הצתות של בתי מגורים בבירה הוא בלתי מתקבל הדעת, אבל אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שידליקו את האזור למען מטרות פוליטיות. לא צריך לא את עופר כסיף ולא את איתמר בן גביר".

לעומת זאת, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הביע תמיכה בח"כ בן גביר בישיבת סיעת הליכוד ואמר כי הוא "מגנה בכל תוקף את מעשה האלימות נגד ח"כ בן גביר. זה לא "שייח ג'ראח" - זאת ירושלים, זאת הבירה שלנו. אנחנו מאוחדים בדרישה מהמשטרה לשמור על הסדר והביטחון לתושבי שכונת שמעון הצדיק בדיוק כפי שאנו דורשים שהשקט והביטחון יישמרו בכל מקום במדינת ישראל".

Nbjfhu
טל ישובייב, תושב שייח ג'ראח שרכבו הוצת | צילום: חדשות 13

שר הביטחון בני גנץ אמר היום בפתח ישיבת סיעתו כי "תהיה תגובה נחושה לפעולות הטרור והאלימות בשייח ג'ראח. לצד זאת, אני אומר לחברי הכנסת שמנסים לתפוס טרמפ פוליטי על המצב, ובהם גם ח"כ בן גביר – אתם פועלים נגד האינטרס הביטחוני, המדיני והחברתי של מדינת ישראל".

כזכור, אתמול התפתחו במקום עימותים לאחר שחבר הכנסת איתמר בן גביר מסיעת הציונות הדתית הגיע לשכונה והקים שוב לשכה פרלמנטרית. המתיחות בין היהודים והערבים תושבי השכונה גברה בשעות שלאחר הגעתו ובאחד התיעודים נראים כיסאות נזרקים לאוויר ונשמעות צעקות רבות. המשטרה עצרה שני מפרי סדר.

עם הגעתו אמר חבר הכנסת כי "אנחנו נמצאים בסמוך למרכז העיר ירושלים, והמשטרה פשוט לא מגיעה לכאן. מה, המשטרה מגיעה רק להפגנות של אהוביה סנדק?". הוא המשיך ותקף את השר לביטחון הפנים עמר בר לב וכינה אותו "השר הכי כושל במדינת ישראל". עוד הוסיף: "אנחנו דורשים שהמשטרה תפסיק להפקיר את הבטחון של התושבים כאן. אם ממשלת ישראל לא מגנה עליהם, אנחנו נגן".