בנט על הדריסה באום אל-פחם: "נקיים שיח עם מנהיגי החברה הערבית להרגעת הרוחות"

רה"מ קיים התייעצות בעקבות האירוע שהביא לפציעת שני לוחמי מג"ב ואמר כי "חשוב לשמור על המשילות". רנ"צ שבתאי בזירת האירוע: "כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע או בכוחות הביטחון דמו בראשו"

זמן צפייה: 00:34

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (שישי) התייעצות בנושא אירוע הדריסה באום אל-פחם, ואמר: "אני מגבה את השוטרים בשטח, שפועלים בתנאים לא קלים, על מנת להעניק לכולנו ביטחון". ראש הממשלה הדגיש את חשיבות המשילות והשמירה על הסדר הציבורי בכל הערים והיישובים בישראל.

ראש הממשלה הנחה למקד את המאמץ באכיפת החוק, על ידי עיבוי משמעותי של הכוחות בשטח, והנחה לקיים שיח עם מנהיגי החברה הערבית - במטרה להרגיע את הרוחות הסוערות. בתוך כך, גם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיים שיחת ועידה עם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ועם הלוחם י' שנפצע באירוע הדריסה. לאחר המפגש מסר שבתאי כי "נמשיך לפעול בנחישות מול עבריינים בחברה הערבית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מעשה סדום, סחר בבני אדם וצריכת זנות: אלה עבירות המין שבהן חשוד חוגג

אחרי 35 שנה: כתב אישום נגד שני חסידי ברלנד בגין רצח הנער ניסים שטרית

מחקר גדול בבריטניה: חיסוני הבוסטר עשויים להיות יעילים מפני האומיקרון

הרכב החשוד בדריסת לוחמי מג''ב באום אל פחם
הרכב החשוד בדריסת לוחמי מג''ב באום אל פחם | צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל מסר כי הוא מחזק את הכוחות על תגובתם המהירה והנחושה אל מול ניסיון הפגיעה בהם הבוקר, והוסיף: "האירוע הבוקר לא ירתיע אותנו. לשוטרים סמכות לפעול עם כל האמצעים שעומדים לרשותם, בכדי לסכל ניסיונות לפגוע בהם ובאזרחים". עוד אמר המפכ"ל כי "כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע או בכוחות הביטחון דמו בראשו".

[brightcove_iframe video_id='news-13-programs-part-2112021427' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_zs9ae3aw' duration='97']

כזכור, שני לוחמי מג"ב נדרסו ונפצעו במצב קל-בינוני הבוקר, זאת לאחר שרכב פרטי עם שני חשודים שהגיע למחסום של הכוח בעיר סירב לעצור ודרס אותם. בהמשך, לוחמי המג"ב השיבו באש לעבר הרכב הפרטי, פצעו את החשודים ועצרו אותם. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של אחד החשודים, פתחי מוחמד פתחי גבארין, בבית חולים העמק. בנוסף, ברכבם של השניים נמצא אקדח.

האקדח שנמצא ברכבם של החשודים - אום אל פאחם
האקדח שנמצא ברכבם של החשודים - אום אל פאחם | צילום: דוברות המשטרה

לזירת האירוע הגיעו גם מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, לתחקור ראשוני עם הלוחמים שפעלו בזירה. לדבריהם, "משטרת ישראל וכוחות משמר הגבול ימשיכו בפעילות הנחושה למיגור הפשיעה בחברה הערבית בנחישות, חתירה למגע ומקצועיות תוך סיכון חייהם".

מפקד המחוז סופר הוסיף: "אנחנו רואים את האירועים בחומרה, ופועלים באפס סבלנות. המטרה שלנו היא להחזיר את השקט לעיר, ולהביא את הפורעים למעצר. כך פעלנו בכל שעות הלילה. כחלק מההיערכות הוצבו כוחות בחסימות בעיר והבוקר רכב חשוד פגע בלוחמי מג"ב שהגיבו בירי ולמעשה מנעו בגופם אירוע פלילי חמור כנגד תושבים. מאחל רפואה שלמה ללוחמים".

פעילות משטרתית באום אל-פחם
פעילות משטרתית באום אל-פחם | צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול סיכם את הדברים במסר ללוחמים: "פעלתם כנדרש, תוך גילוי נחישות וחתירה למגע. לוחמי החיל פועלים בכל הגזרות ובכל זמן נתון בכוחות גדולים ומקצועיים שערוכים לכל תרחיש. אנחנו נמשיך להגיב במלוא העוצמה והנחישות בדיוק כפי שהיה באירוע הבוקר, בכדי לתת ביטחון ושירות לאזרחים ולמנוע פגיעה בחיי הלוחמים והשוטרים".