לאחר הפיגוע: המפכ"ל הודיע על מבצע של המשטרה ומג"ב למעצר שב"חים וסייענים

רב-ניצב יעקב שבתאי על מבצע משטרתי רחב היקף שבו ייקחו חלק כל מחוזות המשטרה ומשמר הגבול. במבצע ייקחו חלק אלפי שוטרים והוא יתקיים בכל רחבי הארץ - ללא הגבלת זמן

זמן צפייה: 02:49

כיממה אחרי פיגוע הגרזנים באלעד, הודיע הערב (שישי) המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי על מבצע משטרתי רחב היקף שבו ייקחו חלק כל מחוזות המשטרה ומשמר הגבול. המטרה: מעצר שוהים בלתי לא חוקיים וכל מי שמסיע, מעסיק ומלין אותם בשטח ישראל. במשטרה הוחלט להגביר את הנוכחות המשטרתית בכל רחבי הארץ, בדגש על מקומות בילוי ופנאי בשבת הקרובה.

כמו כן, במבצע ייקחו אלפי שוטרים ולוחמים והוא יתקיים בכל רחבי הארץ בימים הקרובים - ללא הגבלת זמן. לפי המשטרה, "מדובר בריכוז מאמץ מיוחד ומתוגבר אל מול תופעה שהמשטרה פועלת מול בכל ימות השנה במבצעים ובפעילויות. המבצע ישלב מידע מודיעיני לצד פעילות יזומה בכל רחבי הארץ, לרבות בכבישים ובצירי הנסיעה בסמוך לקו התפר".

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
זירת הפיגוע באלעד | צילום: רויטרס

בתוך כך, כ-24 שעות לאחר הפיגוע, גם בשעה זו כוחות משטרה, שב"כ וצה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19, וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20 - שניהם תושבי הכפר רומנה שליד ג'נין. בינתיים, בבתי החולים עדיין נאבקים על חייהם של שניים מארבעת הפצועים מהפיגוע. תושבי אלעד עדיין מתבקשים לגלות ערנות מחשש שהמחבלים הנמלטים ינסו לבצע פיגוע נוסף.

במקביל לחיפושים, בתקשורת הפלסטינית פורסמו פרטים חדשים אודות המחבלים. צבחי עמאד מתגורר עם סבו בכפר רומאנה, צפונית לג'נין, קרוב לגדר ההפרדה. ביום השני של עיד אל-פיטר נסע צבחי עם אסעד לרמאללה. השניים חשמלאים, צבחי הוא הקבלן ואסעד הוא העובד שלו, לפני חודשיים הם חתמו על חוזה עבודה באלעד.

Whatsapp Image 2022 05 06 At 6
כוחות בזירת הפיגוע באלעד | צילום: רויטרס

ביום השלישי של עיד אל-פיטר נותק הקשר איתם לחלוטין, לפי הפרסום בני משפחותיהם התקשרו אליהם והטלפונים היו סגורים. עד שיצאו הדיווחים על הפיגוע באלעד ולפנות בוקר כוחות הביטחון פרסמו את פרטיהם של המחבלים. מיקום הפיגוע קרוב יותר לרמאללה, שם גרו השניים בעבר, מאשר לכפר בו הם גרים כעת, רומאנה.