"תגעי בו ותרגישי": אישום נגד קצין צה"ל על עבירות מין בחיילות

רס"ן בועז אנקרי, ראש מדור בפיקוד העורף, הואשם בבעילה אסורה והטרדה מינית של קצינות וחיילות מילואים - תוך ניצול יחסי המרות שהתקיימו ביניהם. "עשה זאת לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני"

בועז אנקרי, ראש מדור בפיקוד העורף

כתב אישום הוגש הערב (רביעי) נגד רב סרן בועז אנקרי, ראש מדור בפיקוד העורף, בגין ביצוע עבירות מין במספר חיילות, בהן קצינות וחיילות מילואים - זאת במסגרת ניצול יחסי המרות שהתקיימו ביניהם. נגד אנקרי הוגשו 22 אישומים הקשורים לעבירות מין.

בין היתר, אמר הקצין לאחת החיילות ששירתה תחתיו "תגעי בזין שלי ותרגישי", ובהזדמנות אחרת, לאחר שהחדיר את אצבעותיו לאיבר מינה של החיילת, אמר "תרפי, תנסי, אני רק רוצה לתת לך ליהנות". על פי כתב האישום, אנקרי "ביצע את מעשיו לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני".

הקצינה ס', שהתלוננה נגד מפקדה בגין הטרדות מיניות
הקצינה ס', שהתלוננה נגד מפקדה בגין הטרדות מיניות | צילום: חדשות 13

בריאיון לחדשות 13 באפריל האחרון, סיפרה ס', שהתגייסה לצה"ל בתור לוחמת בגדוד פיקוד העורף, כי במהלך שירותה הצבאי היא הוטרדה מינית על על ידי מפקדה אנקרי. ס' הגישה תלונה במצ"ח ואספה תלונות מ-11 חיילות לפחות, בהן קצינות ומילואימניקיות מפיקוד העורף, שהוטרדו מינית בצורה דומה לאורך השנים מידיו של רס"ן אנקרי.

"יש פה שנים אחורה שאנחנו יודעים רק סיפורים וחשדות, ולא יודעים את הפרטים האמיתיים של נשים ששירתו בצבא. עכשיו, כשהאדם הזה ממשיך בשלו, יש חשיבות מאוד גדולה שמתלוננות נוספות יצאו החוצה ויגידו את אשר על ליבן", אמר עו"ד עידן דביר, פרקליט המתלוננות נגד הקצין מפיקוד העורף.

"מעבר ללרצות להציל את עצמי מהסיטואציה הזאת, רציתי גם להציל אחרות מהסיטואציה הזאת", אמרה ס'. כמו כן, ס' פנתה לחיילות אחרות שהוטרדו על ידי אנקרי ואמרה: "הלוואי שעוד בנות יאזרו אומץ להתלונן, אבל בתנאי שזה יהיה דבר שבאמת יעזור להן. . אם הן יכולות לבוא ולהתלונן, זה יעזור לפתוח את זה למקומות נוספים. הלוואי שיהיה להן את הכוח".