דרום הר חברון: יידוי אבנים וירי בעימותים בין מתנחלים לפלסטינים

חיכוך אלים נוצר סמוך להתנחלות מצפה יאיר ולכפר יטא. כוחות צה"ל הפרידו לאחר זריקות אבנים בין הצדדים ולטענת הפלסטינים גם ירי חי של המתנחלים. חמישה פלסטינים נפצעו באירוע

זמן צפייה: 00:17

עימותים בין מתנחלים לפלסטינים נרשמו אמש (רביעי) באזור דרום הר חברון. לפי העדויות היו זריקות אבנים משני הצדדים, וככל הנראה גם זריקת בקבוקי תבערה ולטענת הפלסטינים גם ירי חי של המתנחלים לעברם.

האירוע החל בשעות הבוקר כאשר מתנחל תושב מצפה יאיר הסמוכה לסוסיא יצא לרעות צאן כשבשלב מסוים הקים אוהל להצללה. האוהל ישב בשטח אש 918 של צה"ל וברגע שהצבא זיהה את הנקודה שבה הוקם האוהל הוחלט לא להמתין ולפנות אותו בצורה מיידית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההבטחות והטעויות: כך לפיד פוגע במחנה שלו

תוך שבוע בלבד: מקרי התמותה מקורונה באירופה גדלו ב-10%

מסר לאיראן? ישראל יחד עם בחריין והאמירויות בתרגיל בים האדום

Whatsapp Image 2021 11 11 At 0
שמשה מרוסקת במקום העימות | צילום: מתוך טוויטר

בשעות הערב חזרו היהודים לאותה נקודה בה פונה האוהל ולמקום הגיעו גם פלסטינים והתפתח עימות אלים שכלל זריקות אבנים הדדיות עד שכוחות צה"ל הפרידו בין הצדדים. לטענת הפלסטינים, במהלך העימות המתנחלים ירו לעברם באש חיה והטענה נבדקת על ידי הצבא והמשטרה. לאחר האירוע נמצאו תרמילים בשטח.

לפי ארגון "בצלם", שניים מהפלסטינים נפגעו כתוצאה מהאש החיה ועוד לפחות שלושה מזריקות אבנים. כמו כן, לטענתם המתנחלים שברו שמשת רכב.

Whatsapp Image 2021 11 11 At 1
תרמיל שנמצא בשטח

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי אמר בתגובה כי "אנחנו עדים למתקפות תקשורתיות, פיזיות והערב גם עליית מדרגה באלימות של פח"ע כנגד מתיישבים. הרקע הוא פסיקת בג"ץ על סילוק פולשים ערבים משטח האש 918. לא ניפול למניפולציות זולות, ונמשיך לשמור על הארץ כפי שאנו עושים כבר 50 שנה. ידע הציבור את העובדות האמיתות".