ברקע יום הזיכרון וחג העצמאות: הכוננות הביטחונית הגבוהה תישמר

למרות שחודש אפריל החל ברצף של פיגועים, גורמי הביטחון הצליחו למנוע את התפשטות האירועים לגזרות נוספות. כמו כן, לצד המועדים הישראלים, בחודש הקרוב יחולו יום הנכבה ויום ירושלים, מה שדורש ממערכת הביטחון דריכות גבוהה. במקביל, נמשכת ההסתה הפרועה של חמאס

זמן צפייה: 05:28

ברקע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחג העצמאות שיחול מיד אחריו, הערב (שישי) ב"שישי" פורסם כי במערכת הביטחון החליטו לשמור על הכוננות הגבוהה שהורגשה במהלך חודש אפריל, שכזכור החל עם רצף של פיגועים.

לצד המועדים הישראלים, בחודש מאי יחולו גם יום הנכבה וכן יום ירושלים, במסגרתו מתקיים מצעד הדגלים הגדול. לצד זאת, במערכת הביטחון מעריכים כי האווירה בימי חג אלו תהיה שונה, זאת מכיוון שחודש הרמדאן תם.

חיילי צה''ל
חיילי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

כאמור, בזכות הכוננות הגבוהה של מערכת הביטחון, ישראל הצליחה למנוע מהאירועים האלימים בהר הבית ובעיר העתיקה להתשפט לגזרות אחרות. דבר נוסף שסייע לכך היה הלחץ שהפעילו האמריקנים על ירדן, שניסו למנוע ולשלוט באירועים האלימים בירושלים.

זאת ועוד, ארגון הטרור חמאס שבעזה הבין שהתלקחות בירושלים בהכרח תגרור אותו להסלמה, וכי אם יהיו נפגעים בהר הבית אז האלימות תגיע גם לשם. כמו כן, בחמאס רצו להבעיר את השטח גם ביהודה ושומרון, אך הם כשלו.

במקביל, חמאס ממשיך בהסתה הפרועה שהוא מוביל, בין היתר כאשר עשרות או מאות תומכי חמאס הביאו אתם את סמלי הארגון לרחבת הר הבית - דבר שנראה כמו לקיחת השליטה וההגמוניה של הרשות הפלסטינית באזור הר הבית על ידי חמאס.

Whatsapp Image 2022 04 18 At 0
כוחות מג''ב בעיר העתיקה בירושלים השבוע | צילום: רויטרס

בנוסף, גם מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, ומנהיג משמרות המהפכה האיראניות, משבחים ומעודדים את הפלסטינים ואת ערביי ישראל לבצע פיגועים ברחבי הארץ, מתוך הבנה כי יהיה קשה מאוד לסכל אותם מבעוד מועד.