גורמי ביטחון: הפעלת האזעקות בעקבות חדירת הטיסן מלבנון - טעות

לטענת הבכירים, הפעלת ההתרעות בגליל ובגולן הגדילה את האירוע ונתנה לחיזבאללה נקודות, ובחיל האוויר ילמדו את הלקחים מהאירוע. במערכים השונים של צה"ל נמצאים בכוננות מפני חדירות מל"טים, אם זה מסוריה ואם זה מלבנון

זמן צפייה: 01:48

גורמי ביטחון בכירים בישראל אמרו הערב (שבת) כי זו הייתה טעות להפעיל את האזעקה בצפון הארץ אתמול בעקבות חדירת הטיסן משטח לבנון, מה שהגדיל את האירוע נתן נקודות לחיזבאללה לטענתם, כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת.

בחיל האוויר ילמדו את הלקחים, גם מהגילוי שעבד טוב בניגוד ליירוט. במערכים השונים של צה"ל נמצאים בכוננות מפני חדירות מל"טים, אם זה מסוריה ואם זה מלבנון, ולכן ישראל רוצה להקים מערך גילוי ויירוט מל"טים ורחפנים עם כל השותפים במזרח התיכון, לרבות האמריקנים, האמירתים והבחריינים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2202181207' autoplay='0' credit='' desc='מטוסי קרב בשמי הצפון' poster='' kid='1_c05c5xj1' duration='6']

האזעקות שהופעלו באזור הגליל העליון ובדרום רמת הגולן, בעקבות חדירת הטיסן משטח לבנון לישראל הלחיצו אזרחים רבים, כאשר חיל האוויר הקפיץ מטוסי ומסוקי קרב, ומערכת כיפת ברזל המוצבת באצבע הגליל הופעלה, אך לא בוצע יירוט מוצלח ולאחר כמה דקות הטיסן שב ללבנון.