המירוץ של ישראל למציאת ראייה פורנזית על רון ארד

ישראל, שנכון להיום אין בידיה את המידע הדרוש אודות הנווט שנפל בשבי, מובילה מאמץ להשגת מידע פיזי על גורלו; גורמים במערכת הביטחון: הפרסום של בנט היה מוגזם ונבע ממניע פוליטי

זמן צפייה: 06:55

בחדשות 13 דווח הערב (שלישי) כי ישראל מנהלת מירוץ למציאת ראייה פורנזית שיכולה לסיים את פרשת היעדרותו של רון ארד. חיזבאללה טען פעמים רבות שיש לו מידע בנושא ובעבר העביר לישראל עצם שנבדקה והתגלתה כלא רלוונטית. כמו כן, פרס כספי עצום הוצע ללבנונים עבור חיפוש וחפירה בקברים בארצם וגם במחנה הפליטים יארמוק שבסוריה התנהלו חיפושים בקברים בניסיון למצוא מידע אודות נווט הקרב שנעדר שנים רבות.

השאלה המרכזית, בה עוסקים אודות היעדרותו של רון ארד, היא מה קרה בתפר שבין העברתו מידי ארגון אמל בלבנון לידי משמרות המהפכה של איראן, שהיו בעת החטיפה ארגון חסר ניסיון, בן כ-3 שנים. ההנחה בישראל היא שאם לאיראן היה מידע חשוב ודרמטי בנושא אז האיראנים היו רומזים על כך. לכן, לאור חוסר המידע, בישראל חותרים כעת למציאת ראיית זהב פיזית אודות גורלו של רון ארד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות מתמחים חתמו על מכתבי התפטרות: לא נקבל "פייק מתווה"

הרצוג נחת באוקראינה: "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר"

עסקת ענק: ישראל תמכור לצ'כיה מערכות נ"מ בסך 620 מיליון דולר

בתוך כך, בסביבתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, מודעים לביקורת על כך שחשף אתמול בכנסת את המבצע לחיפוש מידע על רון אר אך אומרים כי לא נחשפו שיטות פעולה של המוסד ולא נגרם נזק ביטחוני כתוצאה מפרסום הדברים. כמו כן, לדברי מקורביו של בנט, החשיפה תואמה מראש עם ראש המוסד שגם שיבח את פעולת אנשי ארגונו.

נפתלי בנט בנאום במליאה
נפתלי בנט בנאום במליאה | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

שר הדתות מתן כהנא, הדגיש היום שיש חשיבות בכך שמראים לכולם את המחויבות של ממשלת ישראל לסוגיית הנעדרים. גורמים בסביבתו של בנט מסבירים שאם המבצע לחיפוש מידע אודות רון ארד היה מסתבך אז ראש הממשלה היה משלם את המחיר על כך. עם זאת, לפי הדיווח, גם הערב בכירים במערכת הביטחון סבורים שהפרסום היה מוגזם ונועד לצרכים פוליטיים וכי גם כעת חידת רון ארד לא נפתרה.