האלוף בדימוס חשף: "שרה נתניהו ראיינה אותי לתפקיד המזכיר הצבאי"

עדות נוספת מצטרפת לאלה של בכירים שסיפרו על התערבותה של רעיית ראש הממשלה לשעבר, ובה האלוף גיא צור מספר על ריאיון ארוך שערכה לו, שבמרכזו תפקידו הצבאי בהתנתקות. "הבנתי מיד אחרי השיחה איתה שאני לא אהיה המזכיר"

זמן צפייה: 02:57

האלוף גיא צור, שהיה מועמד לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, סיפר על ריאיון ארוך שערכה לו שרה נתניהו, אז רעיית ראש הממשלה, שבמרכזו תפקידו הצבאי בהתנתקות, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

העדות הזאת מצטרפת לאלה של בכירים נוספים לשעבר, שסיפרו על התערבותה. במערכת הביטחון הישראלית מוכרים היטב לאורך שנים הסיפורים על כך שאשת ראש הממשלה לשעבר מתערבת במינויים ונכנסת לפגישות ביטחוניות סודיות.

האלוף במיל' גיא צור
האלוף במיל' גיא צור | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון לפודקאסט האפרכסת של העיתונאי אמיר אורן של היוצרים ALL-in, הבית של הפודקאסטים, מספר האלוף שב-2012 נשלח להתמודד על תפקיד המזכיר הצבאי של רה"מ דאז, נתניהו, ולאחר שזה ראיין אותו – הוא הופתע לזכות בריאיון אצל רעייתו. "הוא יצא, והייתה לי שיחה של 45 דק' עם שרה, שבה היא סוג של ראיינה אותי", אמר צור.

הוא סיפר כי הריאיון התמקד בעיקר בהתנתקות בעזה, שבה שימש כראש מטה פיקוד דרום. "היא דיברה אותי ושאלה אותי על ההתנתקות בעיקר ולמה עשיתי את זה ואיך הרגשתי", סיפר צור, "ואני הבנתי מיד אחרי השיחה איתה, שאני לא אהיה המזכיר".

ואכן במקומו מונה האלוף אייל זמיר, שמתמודד כעת על הרמטכ"לות. היה זה ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שסיפר כי בדיון סודי ביותר על מבצע מסווג, נכנסה לפתע שרה נתניהו והתיישבה, אולם הוא סירב להמשיך בדיון הסודי, ובשל כך לא נכנס יותר לעולם לבלפור. "אמרתי לה, 'אני לא יודע גברתי שהקהילה הסמיכה אותך ברמת סיווג קהיליה, את לא שותפה, אני לא אוכל לדבר'. היא יצאה בסערה, ואני ידעתי שמהרגע הזה יחסיי עם משפחת נתניהו הסתיימו".

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

היועץ לביטחון לאומי לשעבר של נתניהו, עוזי ארד, העיד באחרונה שכיוון ששרה לא אפשרה בטיסה לארה"ב לבעלה להתכונן לדיון עם מזכיר ההגנה האמריקני, נפגעו האינטרסים הישראליים. "היא ביקשה לשנות מועדים", סיפר ארד, "הדבר הזה טלטל והביא לביטול. היא גרמה לכך שבמקום שאפשר יהיה לדון בעניינים רציניים היא צמודה לרה"מ לכל נסיעה".

מהליכוד נמסר כתגובה: "טענות שקריות וממוחזרות שהוכחשו אינספור פעמים. רעיית ראש הממשלה לשעבר מעולם לא 'ראיינה' איש לתפקיד מבצעי כזה או אחר ואינה מעורבת במינויים. רה"מ לשעבר נתניהו הוא היחיד שקיבל החלטות על מינויים, על פי ניסיונם וכישוריהם של המועמדים לתפקידים השונים".