משרד הבריאות הפלסטיני: בן 19 נהרג מאש צה"ל באזור טולכרם

הצעיר נורה למוות במהלך עימותים שנערכו בשומרון, בהם השתתפו מאות פלסטינים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות משמר הגבול. שלוש לוחמות מג"ב נפצעו קל, ושתיים מהן פונו לבית החולים

זמן צפייה: 03:39

משרד הבריאות הפלסטיני מסר הערב (שישי) כי צעיר פלסטיני בן 19 נהרג מאש צה"ל במהלך עימותים ליד העיירה קפין שליד טולכרם. במהלך העימותים, החשוד זרק בקבוק תבערה לכיוון כוח צה"ל של פיקוד העורף, שהשיב בירי לכיוון המחבל והרג אותו. מדובר בהרוג החמישי בגדה המערבית מאז הכרזת תוכנית המאה של הנשיא דונלד טראמפ.

מצה"ל נמסר: "לפני זמן קצר, התפתחה הפרת סדר אלימה על גדר הבטחון סמוך לכפר קפין שבמרחב החטיבה המרחבית 'מנשה', במהלכה עשרות פלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל וסיכנו את הכוחות. במהלך הפרת הסדר הלוחמים זיהו פלסטיני שמשליך לעברם בקבוק תבערה והגיבו בירי להסרת האיום. מדובר בהפרת סדר אלימה שהיוותה איום כלפי חיילי צהל ותשתיות ביטחוניות".

בתוך כך, שלוש לוחמות משמר הגבול נפצעו קל בעימותים בכפר עזון שבשומרון, שבהם משתתפים מאות פלסטינים. המשתתפים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון - שמשיבים באמצעים לפיזור הפגנות. שתיים מהלוחמות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

עוד בחדשות 13:

קושנר תוקף: "לאבו מאזן יש אחריות לגל הפיגועים בישראל"

הוארך מעצר המחבל שדרס 12 חיילים בי-ם; אחיו: "מדובר בתאונה"

עימותים בין פלסטינים לחיילי צה''ל בשכם
עימותים בין פלסטינים לחיילי צה''ל בשכם (ארכיון) | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בירושלים בעשרה ימים את מעצרו של המחבל חאלד אל-טורמאן בן ה-24, שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים אתמול, וגרם לפציעתם של 12 חיילי גולני. בתוך כך, חל שיפור קל במצבו של החייל שנפצע קשה וחייל אחר שוחרר מבת החולים הדסה עין כרם. אל-טורמאן, כזכור, נלכד בתום מצוד של כוחות הביטחון לאחר שרכבו נמצא סמוך לבית לחם בעיירה בית ג'אלא.

אחיו של המחבל, מוחמד טורמאן, אמר בסוף הדיון בבית המשפט כי "מדובר תאונת דרכים". "הוא ברח כי הוא חשש שירו בו ויהרגו אותו", הוסיף אחיו של הדורס. "אחרי יום אחד הוא הלך לתחנת גוש עציון, איתנו, והסגיר את עצמו, ואחרי שעות קראנו שתפסו אותו. זה לא נכון. אני אישית לקחתי אותו לתחנה להסגיר את עצמו כי הוא עשה תאונת דרכים וברח".

סריקות צה''ל אחר המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים
סריקות צה''ל אחר המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים | צילום: דובר צה''ל

שר הביטחון נפתלי בנט ביקר היום כמה מהחיילים שנפצעו. "אנחנו מסיימים מספר ימים לא פשוטים, עם מחבלים הרוגים בצד שלהם ואצלנו פצועים", אמר בנט. "אנחנו לפני ימים טעונים. אנחנו נגיע למחבלים ונפגע בהם". בד בבד, חרף החשש ממהומות, תפילות יום שישי בהר הבית הסתיימו ללא אירועים חריגים.