הלוויינים, צה"ל, המוסד ושב"כ: זוכי פרס ביטחון ישראל

שר הביטחון גנץ אישר להעניק שלושה פרסים לפרויקטים מצטיינים, בהם פרויקט לווייני התצפית "אופק", פרויקט של יחידה 8200 באגף המודיעין של צה"ל, המוסד ושב"כ ופרויקט נוסף של המוסד ויחידת המודיעין והפיתוח במשרד הביטחון. הפפרסים יוענקו בטקס בבית הנשיא ב-14 ביוני

#msc 2022 Townhall Abraham Accords: Peace By Piece
בני גנץ, ארכיון | צילום: MSC

שר הביטחון בני גנץ אישר היום (שני) את המלצות ועדת פרס ביטחון ישראל להעניק שלושה פרסים לפרויקטים ופעילויות שתרמו בשנת 2022 לביטחון המדינה ולשמירה על עוצמתה ויתרונה האיכותי בשדה הקרב, הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט המבצעי. השר גנץ התקשר לזוכים ועדכן אותם. את פרס ביטחון ישראל יעניק נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס חגיגי בבית הנשיא בירושלים ב-14 ביוני, שבו ישתתפו שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון.

הפרויקטים הזוכים:

פרויקט לווייני התצפית "אופק", המשותף למפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, לאגף המודיעין בצה"ל, לתעשייה האווירית ולחברת 'אלביט מערכות'. סדרת "אופק" כוללת מערכות לווייני צילום פורצת דרך, הן מבחינת ביצועים והן מבחינת משקל. הלוויינים פותחו בהובלת משרד הביטחון באמצעות מנהלת החלל במפא"ת תוכננו, יוצרו, ומובצעו ע"י מפעל "חלל" של התעשייה האווירית - כקבלן ראשי. בלווינים מותקנת מצלמה פרי פיתוח וייצור של חברת "אלביט מערכות".

חיל המודיעין מפעיל את הלוויינים באמצעות תחנה קרקעית מתקדמת, יחידה מסוגה בעולם, שפיתח בשיתוף עם התעשייה האווירית. התחנה והלוויינים משרתים את מערכת הביטחון 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה ומספקים בזמן אמת מודיעין איכותי ומהימן.

עוד זכה פרויקט של יחידה 8200 באגף המודיעין של צה"ל, המוסד, השב"כ והממונה על הביטחון במערכת הביטחון, שמטרתו פיתוח יכולות מעצמתיות, פורצות דרך, בדרכים מגוונות וייחודיות. במסגרת פרויקט זה, שנמשך כעשור, פועלים גופי המודיעין במדינה במאמץ משולב, במגוון פעילויות נועזות וחדשניות, תוך התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים עצומים. הצלחת הפרויקט מהווה את אבן הבסיס העיקרית למגוון רחב של פעילויות, שתרמו באופן ישיר ובפעמים רבות מאוד לביטחון מדינת ישראל.

כמו כן, קיבל את הפרס פרויקט של המוסד, יחידת המודיעין והפיתוח במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות, שמטרתו שמירה על היתרון האיכותי של מדינת ישראל אל מול איומים אסטרטגיים.