ראש השב"כ: "הפלגנות, השיח האלים וההסתה עלולים להביא לתהומות מסוכנים"

בטקס לציון יום הזיכרון במטה הארגון אמר רונן בר: "אף אחד לא יוכל ללמד את אנשי השב"כ מה היא אהבת הארץ. הם לא ידברו, הם לא יצייצו, ויהיו מגן ולא יראה"

ראש שב"כ רונן בר
ראש שב"כ רונן בר | צילום: חיים צח / לע"מ

‏ראש השב"כ רונן בר אמר הבוקר (רביעי) בטקס יום הזיכרון במטה הארגון: "דווקא ביום הזה שבו כולנו מתכנסים בתוכנו, אנו חייבים לזכור את סכנת הפלגנות, השיח האלים וההסתה שעלולה להביא אותנו לתהומות מסוכנים".

לדברי בר, "אף אחד לא יוכל ללמד את אנשי השב"כ מה היא אהבת הארץ. הם לא ידברו, הם לא יצייצו, ויהיו מגן ולא יראה".

בני גנץ בטקס הקראת שמות החללים
בני גנץ בטקס הקראת שמות החללים | צילום: אלעד מלכה

הבוקר נערך טקס הקראת שמות חללי מערכות ישראל בהיכל הזיכרון בהר הרצל. שר הביטחון בני גנץ אמר: "יש לנו כמנהיגי ציבור אחריות לשים בצד את המחלוקות הקשורות לשכול וליום הזיכרון ופשוט לחבק ולזכור את הנופלים. החברה הישראלית ראויה לנושא אחד שכולנו נתייחס אליו ביראת קודש".

Whatsapp Image 2022 05 03 At 8
הנשיא הרצוג בטקס בכותל המערבי | צילום: קובי גדעון/לע״מ

אתמול פתח נאום נשיא המדינה יצחק הרצוג את העצרת הממלכתית ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בכותל המערבי. "הצפירה שפילחה את חלל חיינו היא הרגע הטהור ביותר בלוח השנה הישראלי", אמר הרצוג, "רגע של קריעת אבל גדולה ומרה. רגע שהוא תמציתו של השבוע הזה, התמצית של מדינת ישראל - מהיגון העמוק ביותר, לנס העצמאות והתקומה".

Vtecrk
הרמטכ''ל כוכבי בטקס בכותל המערבי

אחרי הנשיא, עלה הרמטכ"ל אביב כוכבי לנאום, ואמר: "ארץ ישראל המובטחת הפכה למדינה מפותחת ועתירת הישגים, אבל נותרה מוקפת איומים ואתגרים. זו מציאות אשר קוראת לכל נער ונערה לעשות מעשה, ובתורם, עם חינוך וגיבוי מההורים והמחנכים, להתייצב ולקחת חלק בהגנת המדינה והאזרחים".

ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל ביד לבנים בירושלים
ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל ביד לבנים בירושלים | צילום: לע''מ

את אירועי יום הזיכרון פתח ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס האזכרה של ארגון יד לבנים, שנערך אתמול אחרי הצהריים בבית יד לבנים בירושלים. בנט החל את דבריו בסיפור שירותו בלבנון, ובהמשך התייחס לחשיבות זיכרון הנופלים לחיים בישראל כיום. "העם שלנו נושא על גופו את צלקות גן הפלגנות של אבותינו", אמר ראש הממשלה בטקס.