מטחים כבדים לדרום והשפלה; חוסלו 4 מחבלים שעמדו לשגר רקטות

נמשך הירי לעבר ישראל, לא דווח על נפגעים • צה"ל הפציץ מתחם של המחלקה הטכנולוגית של חמאס • ביידן בשיחה עם נתניהו: מצפה לראות בלימה משמעותית בהסלמה כבר היום

זמן צפייה: 02:45

מטחים כבדים נורים בשעה זו (רביעי) לעבר אשדוד, יבנה ויישובי עוטף עזה, כאשר אדם אחד נפצע בינוני כתוצאה מנפילת פצמ"ר בנחל עוז. כמו כן, זוהו נפילות בשטחים פתוחים בערים אשדוד ואשקלון. ארגון הטרור חמאס לקח אחריות על המטחים הכבדים לערי הדרום, זאת בתגובה לפעילות צה"ל לסיכול מחבלים ותשתיות צבאיות של ארגוני הטרור בעזה. 

מוקדם יותר היום, צה"ל חיסל ארבעה מחבלים בזמן שהיו עסוקים בשיגור רקטות לעבר ישראל. בהמשך לליחמה בעזה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו כי הוא ציפה לראות בלימה משמעותית בהסלמה, זאת כחלק מהמאמצים להשיג הפסקת אש בין הצצדים.

תקיפת צה''ל ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטות לעוטף
תקיפת צה''ל ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטות לעוטף | צילום: חדשות 13

בתוך כך, חיל האוויר פועל משעות הבוקר ברצועה נגד מטרות טרור. מתחם צבאי של המחלקה הטכנולוגית של חמאס בג'באליה ומתחם תת קרקעי לשיגור רקטות בעזה הושמדו. בנוסף, נפגעה עמדת תצפית בעזה ובה פיר מנהרה של החמאס במרכז הרצועה.

זאת ועוד, כלי טיס של צה"ל תקף היום שלוש עמדות שיגור רקטות, ועמדת שיגור פצמ"ר של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובבית חאנון ברצועה. בין היתר, במהלך הלילה, צה"ל והשב"כ סיכלו באמצעות תקיפה אווירית של מטוסי קרב, שלושה פעילי חמאס שהיו בדירת מסתור מבצעית אשר שמשה את מערך הסייבר של הארגון בעיר עזה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2105191715' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_mtm2an53' duration='8']

מדובר צה"ל נמסר כי החל מהבוקר ונכון לשעה 19:00, זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, מהם כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

130 אלף משרות פנויות במשק – המספר הגבוה ביותר מזה 12 שנים

התחדש ירי הרקטות לדרום; דיווחים על מאמצים מצריים להפסקת אש

בצה"ל מעריכים: ככל שהמבצע מתקדם גובר הסיכוי לפגוע בצמרת חמאס

ירי לכיוון רצועת עזה
ירי של כוחות צה''ל לעבר רצועת עזה | צילום: רויטרס

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר היום לערוץ אל-אקצא: "ביומה העשירי של המערכה, הזרוע הצבאית של החמאס הוכיחה כי היא מנהלת את המערכה בהצטיינות. המחשנו והוכחנו את צדקת הדרך לנו וכי אנחנו מסוגלים להילחם לאורך זמן רב". עוד אמר דובר חמאס: "נתניהו דיבר היום עם שגרירי המערב כדי להפיץ את השקרים שלו לעולם במטרה לכסות על פשעיו במהלך המלחמה ועל הכישלון שלו במערכה".

מוקדם יותר היום, במהלך כניסת משלוח של סיוע אזרחי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, שנתרם על ידי ממלכת ירדן ותואם לבקשתה, ארגוני הטרור ברצועה שיגרו שלוש פצצות מרגמה לעבר מרחב המעבר. בעקבות זאת, הוחלט לעצור את כניסת המשלוח עד להודעה חדשה. המשלוח כלל מספר משאיות עם ציוד רפואי אשר יועד לבית החולים הירדני ברצועת עזה.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשא נאום מול הפרלמנט הערבי שם ביקר בחריפות את ישראל: "מה שישראל עושה בעזה נגד אזרחים הוא טרור של מדינה. לא נהסס לרדוף אחרי מי שביצע את הפשעים הללו בבתי הדין הבינלאומיים. מעשי התוקפנות הישראלים בעזה הם בבחינת פשעי מלחמה". לטענת משרד הבריאות בעזה, לפי שעה ישנם 219 הרוגים, מתוכם 63 ילדים ו39 נשים ברצועה.

יירוטי כיפת ברזל בשמי אשקלון
יירוטי כיפת ברזל בשמי אשקלון | צילום: רויטרס

במקביל, עיתון "אל ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי מצרים הציעה לישראל להתחיל בהפסקת אש החל ממחר בשעה 06:00 בבוקר, אך טרם קיבלה תשובה. על פי הדיווח, מצרים פועלת בנושא עם הסכמה מחמאס, כל עוד הפסקת האש תהיה הדדית. עוד דווח כי הנהגת חמאס הודיעה למתווכים המצרים כי היא "פתוחה" לכל המאמצים להגיע לרגיעה כל עוד הללו יתחשבו בהסתייגויות ובתנאים של ההתנגדות.

מנתוני עיריית אשקלון עולה כי מתחילת המבצע, נורו היום לעבר העיר 33 רקטות במסגרת שלושה מטחים שונים, כאשר בוצעו 33 יירוטים מוצלחים בעיר. מתחילת מבצע "שומר החומות", נורו לעבר העיר הדרומית 99 מטחים שכללו סך הכל 908 רקטות, מהן 71 נפלו בתוך העיר ו-839 יורטו או נפלו בשטחים פתוחים בפאתיה.