נמשך הירי למרכז: שני פצועים בינוני ו-6 קל מרקטה בפתח תקווה

מטחי רקטות נוספים לעבר גוש דן והשרון, בית בראשון לציון ספג פגיעה ישירה - אין נפגעים. אזעקות שווא נשמעו בעמק יזרעאל. דובר צה"ל: נמשיך בתקיפות גם היום - חמאס הופתע מעוצמתן

זמן צפייה: 07:06

מטחי רקטות נוספים שוגרו הלילה (חמישי) לעבר המרכז והשרון, זאת לצד המשך הירי לעבר יישובי הדרום. בפתח תקווה נפצעו שמונה בני אדם מפגיעת רקטה סמוך לבניין, הם פונו לבית החולים כששניים מהם במצב בינוני לאחר שספגו רסיסים, והיתר במצב קל. בראשון לציון מבנה נפגע מרסיס של טיל, אך לא היו נפגעים באירוע.

בד בבד, הבוקר חל שיפור במצבה של שני אביגל, שבנה עידו בן החמש נהרג מפגיעת רקטה - היא התעוררה מהרדמה והתחילה להגיב. במקביל, השתפר מאוד מצבו של חייל צה"ל שנפצע קשה מפגיעת טיל הנ"ט אתמול, ומצבו מוגדר כעת קל.

אזעקות נשמעו הלילה בעמק יזרעאל, אך פיקוד העורף הבהיר כי מדובר בהתרעת שווא. בשעות הבוקר, חודש הירי לעבר עוטף עזה. לפי צה"ל, כ-130 רקטות נורו לעבר שטח ישראל מאמש ב-20:00, 24 מהן נפלו בשטח הרצועה.

בניין בפתח תקווה נפגע מרקטה
בניין בפתח תקווה נפגע מרקטה | צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בשל הירי לעבר המרכז, בישראל החליטו כי המטוסים שנוחתים בארץ יעשו זאת בשדה התעופה רמון, שם יועלו הנוסעים לאוטובוסים למרכז. המראה מנתב"ג תתאפשר בשלב זה. במהלך הלילה, שתי טיסות מטורקיה ויוון החליטו לחזור למדינות שמהן באו לאחר שנאלצו להמתין מעל הים לנחיתה.

בתוך כך, צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה. הלילה, חיל האוויר תקף חוליה של הכוח הימי של ארגון הטרור והפציץ כמה מבנים, בהם שני בנקים מרכזיים של חמאס ושני מבני המטה לביטחון הפנים בעזה. ביתו של מפקד גדוד מחנות המרכז של חמאס, איאד טייב, הופצץ.

בד בבד, דובר צה"ל תת אלוף הדי זליברמן אמר הבוקר כי ישראל תמשיך לתקוף גם היום מטרות חמאס בעזה, וכי אתמול הופתע ארגון הטרור מעוצמת התקיפות. "הציבור העזתי מתחיל לאבד סבלנות. יש הפתעה בצד השני, הם מתקשים לקדם מתווים", אמר דו"צ.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2105130709' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת כוח ימי של חמאס' poster='' kid='1_w79b6998' duration='46']

עד כה, לדבריו, הופצצו 650 מטרות, בהן שלושה בניינים רבי קומות, מנהרה שחפורה מבית ספר ומשגרי רקטות רבים. בין 50 ל-70 מחבלים נהרגו, בהם עשרה בכירי חמאס. עם זאת, הבהיר כי "נשארו לחמאס הרבה רקטות".

משרד הבריאות בעזה עדכן הלילה כי 69 בני אדם נהרגו עד כה בתקיפות צה"ל ברצועה, בהם 17 ילדים ו-6 נשים וזקנים. לפי נתוני המשרד, 388 בני אדם נפצעו, בדרגות פציעה שונות. הלילה, שוחח שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן עם יו"ר הרשות הפלסטיני אבו מאזן ואמר כי יש צורך להוריד את גובה הלהבות.

אמש, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו נמסר כי " הייתה לי שיחה עם נתניהו לא לפני הרבה זמן, הציפיות שלי שזה ייסגר יותר מוקדם ממאוחר, לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, הייתה לי שיחה עם ראש הממשלה הישראלי ותקוותי שנראה את האירוע מגיע לסיומו