הנהגים שניצלו בנס מפגיעת רקטה בכביש 4 - חוזרים למקום האירוע

הנפילה בציר תנועה מרכזי באמצע היום הפכה לרגע שייחרט בזיכרון כנס של ממש - לאחר שאף אחד מהסובבים לא נפגע באופן חמור. כעת, מי שראו הכול בעיניהם - משחזרים. "היה לנו מזל גדול"

זמן צפייה: 06:49

סרטון אחד הפך לוויראלי בסבב ההסלמה האחרון בדרום - הפגיעה של הרקטה בכביש 4, סמוך לגן יבנה בצומת שתולים. בנס הנהגים שהיו ממש בצמוד לנפילה נפגעו בצורה קלה בלבד. שניות בודדות הפרידו בין חיים למוות. האנשים שכנראה לא היו נפגשים לעולם אלמלא צומת אחד ורגע אחד גורלי, חזרו למקום הנפילה וסיפרו על התחושות. זה כנראה הרגע שייחרט בזיכרון מן המבצע.

מלי חסון, שהייתה עם הכלב אייס בדרכה למקלט לנשים מוכות שבו היא מתנדבת, סיפרה כי "כל הדרך תכננתי לי בראש מה אני עושה אם קורה משהו. עברתי את הצומת ואמרתי יופי נהדר, עשיתי את זה. אחרי זה היה פיצוץ שאי אפשר בכלל לתאר". חסון התקשתה לשחזר את הרגעים מהאירוע הטראומתי: "אני ממש רועדת, סליחה. קשה לי. כמה שניות ויכולתי למות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הרקטה פוגעת בכביש – רגע לאחר שמכונית עוברת • תיעוד

"רציתי שיירגע עליי": הנהגת והכלב שנסעו מטרים מפיצוץ הרקטה

הפילה בצומת שתולים סמוך ליבנה
הפילה בצומת שתולים סמוך ליבנה | צילום: נתיבי ישראל

בתיעוד אפשר לראות גם את המכונית שבה נהג איל מקיס מן הבית באשקלון למשרדו בנס ציונה: "אם היה רמזור אדום הייתי תקוע, והתוצאות היו אחרות". נדמה שרק יומיים אחרי, כשהוא חוזר למקום הנפילה, הוא קולט מה בדיוק היה: "זה מחזיר אותי לאירוע, וזה קשה. זה לא פשוט. זה הרבה מזל, ניסים". גם דניאל חזן, נהג האוטובוס שהיה במקום ברגע ההוא והמצלמה ברכב שלו תיעדה את הנפילה ואותו, חזר למקום וסיפר: "ראיתי את זה כאיל הסתכלתי בטלוויזיה. ממש כמו סרט. הבנתי שהיה פה מזל גדול".

סרגיי דזוס מתאושש עדיין בביתו לאחר שהרסיסים שברו את הזגוגיות ברכב בו נהג והוא נפצע בפניו. הוא לא זוכר הרבה מאז, אבל תמונתה של מלי שנסעה לפניו עם הכלב אייס נצרבה בזכרונו: "פתאום שמעתי בום, האוטו התנדנד, ואני הרגשתי כאילו עברתי איזושהי פגיעה אבל עדיין לא הבנתי כלום. קשה לי, אני לא רוצה לראות את המקום הזה. זה כתם שחור בחיים".