אחרי לילה שקט: חודש הירי לדרום; ביידן לנתניהו: בעד הפסקת אש

אחרי לילה שקט, הבוקר חודש הירי לעבר העוטף. זוהתה פגיעה ישירה בבית - אין נפגעים • ביידן שוחח עם נתניהו: תומך בהפסקת אש • צה"ל: 90 שיגורים מאמש; עד כה חוסלו 160 מחבלים • משדר מיוחד

זמן צפייה: 03:06

מבצע שומר החומות: אחרי לילה שקט, הבוקר (שלישי) חודש הירי על הדרום. פגיעה ישירה אותרה באחד מיישובי שער הנגב, ומלבד נזק שנגרם למקום - לא דווח על נפגעים. בצה"ל עדכנו כי מאתמול ב-19:00 ועד לשעות הבוקר זוהו כ-90 שיגורים משטח הרצועה לשטח ישראל. 20 רקטות נפלו בעזה, אחרות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בצה"ל מעריכים הבוקר כי מבצע "שומר החומות" יימשך עד ליום שישי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

4 נפילות בשדרות; נתניהו: "הנחיתי להמשיך ולהכות במטרות הטרור"

חוסל מח"ט בזרוע הצבאית של הגא"פ; חמאס: נחזור לתקוף את ת"א

האסון בגבעת זאב: בכירים בחסידות קרלין ובמועצה צפויים להיחקר

הלילה, נשיא ארצות הברית שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפעם השלישית מאז החל המבצע. בשיחה, אמר ביידן לנתניהו כי הוא "תומך בהפסקת אש", אולם הדגיש כי הוא "מבין את הצורך של ישראל להגן על עצמה". בתום השיחה נמסר מטעמו של נתניהו כי הוא "הביע בפני ביידן הערכה על תמיכתו העקבית בזכות של ישראל להגן על עצמה, ואמר לנשיא שהוא נחוש להשלים את מטרת המבצע ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".

בהודעה מטעם הבית הלבן נכתב כי "הנשיא ביידן הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה נגד ירי הרקטות מרצועת עזה", לשון ההודעה. הנשיא קרא לישראל "לעשות כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע, הביע את תמיכתו בהפסקת אש ודן עם מצרים ומדינות אחרות בקידום הנושא".

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, כוחות ארטילריים של צה"ל ירו בשעות הלילה לעבר לבנון בתגובה ל-6 הרקטות שנורו אמש לשטח ישראל - והתפוצצו בשטחים פתוחים בדרום לבנון. דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן עדכן הבוקר כי ההערכה היא שפלגים פלסטינים הם שביצעו את הירי, ובצה"ל נערכים "לעוד אירועים כאלה".בעיתון "א-דיאר" הלבנוני צוטטו מקורות שסיפרו כי שגרירות ארה"ב בלבנון העבירה מסרים מישראל, לפיהם היא אינה מעוניינת בהסלמה בדרום לבנון וכי היא רוצה "לקרר" את הגזרה.

בשעות הלילה הוסיפו לוחמי צה"ל לתקוף ברצועה - וגם הפעם פגעו ב"מטרו" של חמאס. 62 מטוסי קרב הפציצו מנהרות בחאן יונס, בתי מפקדים ומשגרי רקטות שהיו מכוונים לעבר גוש דן. עד כה, עדכן דובר צה"ל, נהרגו 130 פעילים של חמאס ו-30 פעילים של הג'יהאד האסלאמי.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2105180733' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד: תקיפות על שכונת רמאל' poster='' kid='1_qy7uh1j5' duration='54']

מוקדם יותר הבוקר דווח ברשת "אל-ערביה" כי במסגרת המאמצים להשגת הפסקת אש, נציגים מצריים שוחחו עם בכירים במערכת הביטחון הישראלית, וביקשו מהם שלא להחריף את הפעולות הצבאיות בעזה ולא לתקוף תשתיות ברצועה, משום שהדבר עלול להוביל למתיחות נוספת.

על פי הדיווח, הנציגים מקהיר שוחחרו גם עם ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, שציין בפניהם כי לא יתנגד להפסקת אש - בתנאי שישראל תהיה מחוייבת לכך, וביקש שצה"ל לא יפציץ עוד מגדלי מגורים ותשתיות. ישראל, כך נטען ב"אל-ערביה", מעוניינת להמשיך במבצע עד שתסיים את השמדת מצבורי הנשק של חמאס.

הרס ברצועת עזה, מבצע שומר החומות, תקיפת צה''ל
ההרס בעזה לאחר תקיפות צה''ל