ירי הרקטה לשדרות: ישראל נענתה לבקשת מצרים לנצור את התגובה

בלילה שלאחר שיגור הרקטה לעבר העוטף, התקיימו שיחות רבות עם המצרים שלטענתם ארגון הטרור חמאס לא ידע על כוונת הירי וכי איש הג'יהאד שאחראי לו נעצר; בנט באוגדת עזה: "נגיב מתי שנוח לנו"

זמן צפייה: 03:23

לאחר שדווח אמש (שני) כי על ישראל להעלות את רף התגובה בכל הקשור לשיגורי רקטות משטח רצועת עזה, במהלך הלילה התקיימו שיחות קדחניות עם גורמים במצרים שהפצירו בישראל לנצור את תגובתה, והעבירו את תגובת ארגון הטרור חמאס לפיו הם לא ידעו על כוונת הירי לישראל וכי איש הגי'האד האסלאמי שאחראי על שיגור הרקטה נעצר. עם זאת, לא ניתן לדעת בוודאות אם אכן כך נעשה.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערכת מצב באוגדת עזה, יחד עם שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. בנט השיב לביקורת על ההבלגה על ירי הרקטות לעבר שדרות אתמול והדגיש: "נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר".

צה''ל תקף ברצועה
צה''ל תקף ברצועה (ארכיון)

ראש הממשלה הסביר כי "המשימה שלנו היא לתת ביטחון ארוך טווח לתושבי הדרום ולתושבי עוטף עזה" והוסיף: "מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס".

הבוקר, כתב חדשות 13 בדרום, אלמוג בוקר, ביקר את התנהלות הממשלה בנוגע לטרור העזתי וכתב כי "אתמול היה המבחן האמיתי של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ. הרגע שבו הם היו אמורים להעביר לחמאס את המסר. כן, גם במחיר של הסלמה, גם במחיר של מבצע נוסף. בנט בחר להכיל, אותו בנט שרק לפני חודשים התחייב לתושבי העוטף: "אתם לא סוג ב'".