רקטה נפלה בשטח פתוח בעוטף; טנקים ירו לעבר עמדות חמאס בתגובה

שיגור שנורה מעזה נפל בשטח פתוח בעוטף עזה. לא דווח על נפגעים או על נזק ולא נשמעה התרעה. בתגובה לירי, צה"ל תקף בירי טנקים והשמיד 6 עמדות צבאיות של ארגון הטרור

זמן צפייה: 00:17

צה"ל תקף הלילה (רביעי) ברצועת עזה בירי טנקים והשמיד שש עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, זאת בתגובה לירי רקטה שנפלה בשטח פתוח באזור עוטף עזה. הרקטה לא גרמה לנפגעים או לנזק, והתרעה לא נשמעה ביישובים אלא רק בשטח הפתוח וביישומונים.

אתמול הודיע דובר צה"ל כי חיל האוויר תקף סדנאות לחפירת מנהרות של חמאס בדרום רצועת עזה, לאחר ששוגרו שתי רקטות לעבר אזור אשדוד ונפלו בים. לא דווח על נפגעים. זאת, לאחר כשלושה שבועות של שקט בדרום.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-21191846' autoplay='0' credit='דדי פולד' desc='תיעוד שיגור הרקטה לעבר ישראל' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1611083539/123oea_caklau.png' kid='1_wyb829i1' kid='1_wyb829i1' duration='6'']

בתיעוד שפורסם מירי הרקטות ניתן לראות כיצד הן נורות מיד אחרי שברק פגע בבית חאנון שבצפון רצועת עזה, משם הן שוגרו. בעבר טען צה"ל כי פגיעות ברק מפעילות שיגור רקטות, ובצה"ל בודקים אם זו הסיבה לירי.

תחקיר צה"ל שפורסם לפני שלושה חודשים בעניין ירי שתי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל מספר ימים קודם לכן, קבע כי הרקטות נורו בשל ברקים שהפעילו את משגרי הרקטות, וכי לא מדובר בירי מכוון.

תצפיות ומצלמות צה"ל תיעדו שני ברקים שפגעו בתוך רבע שעה בלוחות חשמל בשכונת שג'אעיה. הברקים יצרו פולסים חשמליים שפגעו במשגרים תת קרקעיים של החמאס, מה שגרם לירי הרקטות לשטח ישראל. לאחר מכן חמאס העביר לישראל מסר לפיו מדובר היה בתאונה.