לאחר הדיווח על הירי מהצפון – רסיסי טיל סורי נמצאו בגוש דן

אחרי התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה והדיווח על הדי פיצוצים בשמי גוש דן, נמצאו במרכז הארץ שרידי טיל. לפי דיווחים בתקשורת הזרה מסלול הטיל היה לעבר הים ולכן הוא לא יורט והתפוצץ בגובה רב

זמן צפייה: 01:55

לאחר התקיפה שיוחסה הלילה לישראל בסוריה, הבוקר (שישי) נמצאו רסיסים של טיל נ"מ סורי בחצרות בתים באזור המרכז. כזכור, במהלך הלילה דיווחו תושבים רבים במרכז הארץ על הדי פיצוצים שנשמעו ושייתכן שמקורם בטיל נ"מ סורי שחצה את המרחב האווירי של ישראל.

צה"ל אישר כי טיל קרקע אוויר שוגר במהלך הלילה משטח סוריה לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי "הטיל התפוצץ מעל הים, ולכן, על פי המדיניות, לא הופעלה התרעה. הבוקר איתרו תושבי המרכז מספר רסיסים של הטיל על הקרקע. הרסיסים ייאספו על ידי משטרת ישראל. אנו מודים לתושבים על עירנותם, ומבקשים להימנע מלגעת בחלקים אלו".

על פי דיווחים בתקשורת הזרה, הותקפה הלילה מטרה איראנית בשדה התעופה של דמשק. במהלך התקיפה שוגרו מספר טילי נ״מ. אחד מהם, מדגם sa-5, חצה את המרחב האווירי של ישראל. מאחר שהמסלול שלו היה לעבר הים הוחלט שלא ליירטו והטיל התפוצץ בגובה של מעל 10 קילומטרים מערבית לקו החוף של ישראל. ההחלטה שלא להפעיל כל התרעה התקבלה ע״י גורמים בכירים בצה״ל תוך התחשבות גם בשעה המאוחרת. לפי פרסומים זרים, חיל האוויר תקף בעקבות הירי את הסוללה שירתה את טיל הנ"מ.

התקשורת הסורית דיווחה על תקיפה אווירית ישראלית באזור הבירה דמשק. המרכז הסורי לזכויות אדם טען כי ישראל תקפה עמדות צבאיות ומרכזי חימוש שנמצאים בשימוש מיליציות פרו איראניות ומרכז מדעי לפיתוח נשק בבראזה וג'מאריה שליד דמשק. לפי הדיווח הסורי לא ידוע על נפגעים בתקיפה אך אמבולנסים הגיעו לאזור.

רסיסי הטיל הסורי
רסיסי הטיל הסורי

כזכור, ב-20 באוגוסט דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית על תקיפה באזורי דמשק וחומס ובתגובה לכך הופעלו מערכות ההגנה האוויריות. כמו כן, הסורים דיווחו על ירי אינטנסיבי של אש נ"מ, וטענו כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי הגיעו מכיוון לבנון והגולן ושיגרו טילים לעבר מטרות ומאגרי נשק באזור דמשק ובהרי קלמון. דווח גם כי טיל נ"מ סורי שנורה בזמן התקיפה האווירית שיוחסה לישראל, חצה את הגבול והתפוצץ ככל הנראה מעל אזור מדבר יהודה וים המלח. בצבא העריכו כי רסיסי הטיל נפלו בירדן.