אחרי חודשים של שקט: רקטה ששוגרה מעזה לעוטף יורטה

דובר צה"ל אישר כי רקטה ששוגרה מרצועת עזה לישראל יורטה על ידי כיפת ברזל. טרם נקלחה אחריות על הירי. ההערכות הן שחמאס לא מעוניין בסבב לחימה נוסף וזהו שיגור שבוצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי

זמן צפייה: 06:52

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (שני) במועצה האזורית אשכול בין היישובים כיסופים לעין השלושה בעוטף עזה. על פי דובר צה"ל, זוהה שיגור של רקטה אחת מכיוון רצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. אין דיווח על נפגעים או נזק.

טרם נלקחה אחריות על הירי מצד הארגונים ברצועה. על פי מקורות פלסטינים, מצרים מתווכת בין ישראל לחמאס בניסיון למנוע הסלמה, וכי המצרים אמרו לחמאס שלא להגיב על התגובה הישראלית לירי. עוד על פי דיווחים פלסטינים, ישנו פינוי מוצבים צבאיים ועמדות של משטרת חמאס במזרח רצועת עזה.

מודם יותר הערב, ארגון הג'יהאד האיסלאמי פירסם את ההודעה הבאה בשם מזכ"ל הארגון, זיאד א-נח'אלה: "האיומים של האויב בדבר הפסקת ההקלות לעזה לא יכולים לגרום לנו לשתוק לגבי מה שקורה במזרח ירושלים ובגדה המערבית". עם זאת, ההערכות הן שלא יהיה סבב הסלמה נוסף ברצועה, שכן חמאס איננו מעוניין בכך וכי מדובר בירי של הג'יהאד האיסלאמי שחמאס אישר.

כזכור, הפעם האחרונה שרקטות ששוגרו מרצועת עזה חצו לשטח ישראל הייתה בתחילת ינואר, אז נפלו שתי רקטות נפלו בלב ים מול חופי גוש דן. הנפילות הובילו להדי פיצוצים שנשמעו היטב באזור וגרמו ללא מעט בהלה. מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם למדיניות לא הופעלה התרעה ולא בוצעו יירוטים. ככל הנראה מדובר בירי ניסוי של חמאס, שמקיים בימים האחרונים תרגיל רחב היקף וכנראה שהיום הם שיגרו רקטות ארוכות טווח שהתפוצצו קרוב יותר לחוף.