בזמן הטקס: מטח רקטות לעבר אשקלון ואשדוד; גבר נפצע בינוני-קשה

דקות לאחר שנתניהו וטראמפ סיימו את נאומיהם בבית הלבן נורו 2 רקטות - אחת יורטה ע"י כיפת ברזל. גבר נפצע בינוני-קשה ו-4 נפצעו קל כתוצאה מנפילה במרכז מסחרי באשדוד. תיעוד: רגע הנפילה

זירת נפילת הרקטה במרכז המסחרי באשדוד
זירת נפילת הרקטה במרכז המסחרי באשדוד | צילום: דוברות מד"א

בזמן הטקס בבית הלבן: שתי רקטות שוגרו הערב (שלישי) לעבר אשקלון ואשדוד - לראשונה מאז הפסקת האש בין ישראל לחמאס שהושגה לפני יותר משבועיים. גבר בן 62 נפצע בינוני עד קשה מרסיסים בפלג גופו העליון כתוצאה מנפילת רקטה במרכז מסחרי באשדוד. נוסף אליו נפצעו מרסיסים ארבעה בני אדם במצב קל. הפצועים פונו לבית החולים אסותא בעיר. כמו כן, שמונה בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה. מדובר צה"ל נמסר כי שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל - כיפת ברזל יירטה שיגור אחד.

ד"ר דברה ווסט מנהלת, המוקד לרפואה דחופה בבית החולים: " במלר"ד אסותא אשדוד התקבלו 7 פצועים, אחד גבר בשנות ה60 במצב בינוני עד קשה שהיה בדרכו לחלק לחם למשפחות נזקקות, ועוד 4 פצועים מרסיסים כולל אשה בהריון, ו-8 נפגעי חרדה. מצבם של הפצועים כעת יציב ובעת הזו מוענק להם טיפול ראשוני בחדר מיון".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: "נצרף עוד מדינות להסכם, אולי גם את איראן"

שיא שלילי חדש: כ-5,000 נדבקים חדשים אובחנו אתמול

נתניהו בטקס חתימת הסכמי השלום: "סלאם עליכום" • ישיר

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009152158' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הנפילה במרכז המסחרי באשדוד' kid='' duration='597'']

אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים מהירי לאשדוד", אמר שר הביטחון בני גנץ. "‏בערב היסטורי של שלום, קיבלנו תזכורת מאויבינו שעלינו תמיד להיות חזקים ודרוכים להגן על תושבי ישראל בכל זירה ובכל עת - וכך נעשה".

תיעוד הנפילה במרכז המסחרי באשדוד | צילום: עיריית אשדוד -מוקד 106-מוקד רואה

אזעקת הצבע האדום בשתי הערים הדרומיות הגיעה דקות ספורות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סיימו את נאומיהם במהלך חתימת השלום ההיסטורית בבית הלבן - ובמהלך נאומו של שר החוץ של איחוד האמירויות. בזמן האזעקה היו אנשים רבים במרכז המסחרי, אך הודות למשמעת של האזרחים שנכנסו למרחבים מוגנים נמנעה פגיעה חמורה יותר.

זירת נפילת הרקטה במרכז המסחרי באשדוד
זירת נפילת הרקטה במרכז המסחרי באשדוד | צילום: דוברות מד''א

חובשי רפואת חירום במד"א, שחר אדרי ואהרון ויינשטיין, סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה וראינו הרס. 2 נפגעים שכבו, גבר בן 62 שסבל מפגיעות רסיסים בגפיים ובחזה היה בהכרה מלאה וסבל מכאבים. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני. גבר נוסף בן 28 סבל מפציעות קלות מרסיסי זכוכית ולאחר טיפול ראשוני במקום פינינו אותו לבית החולים במצב קל. טיפלנו בארבעה נפגעי חרדה נוספים ופינינו גם אותם להמשך טיפול בבית החולים".

ברצועת עזה מבינים כי העיתוי יגרור תגובה ישראלית צבאית, ולכן נערכים לקראתה. בין הצעדים שננקטו: פינוי עמדות צבאיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "הסכמי הנורמליזציה בין איחוד האמירויות ובחריין עם ישראל לא שוות את הדיו בהם נכתבו", והבהיר כי "העם הפלסטיני מתעקש על המאבק עד להשבת כל זכויותיו". לדבריו, "הפלסטינים יפעלו עם הסכמים אלו כאילו לא היו".

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, בזירת נפילת הרקטה
ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, בזירת נפילת הרקטה | צילום: דוברות עיריית אשדוד

כזכור, בתחילת החודש, בתום שבועות של מתיחות - הושגו הבנות בין ישראל לחמאס בתיווך קטארי והוחלט על רגיעה והחזרת השקט בדרום. ממתפ"ש נמסר אז כי הוחלט על החזרת פעילות המעבר כרם שלום לשגרה, לרבות כניסת דלק. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה הוחזר ל-15 מיילים ימיים.

מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר שחרר אז הודעה מיוחדת ובה ציין: "לאחר שורה של דיונים ומגעים, שהאחרון שבהם היה עם השגריר הקטרי מחמד אל-עמאדי, הושגו הבנות להכלת ההסלמה ועצירת התוקפנות הציונית נגד עמנו. במסגרת אותם מאמצים נודיע על מספר פרויקטים שישרתו את תושבי רצועת עזה ויקחו חלק בהקלה עליהם בצל גל הקורונה אשר הגיע לרצועת עזה. בהמשך המצב יחזור למצב שהיה לפני ההסלמה".

רה''מ נתניהו ומנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר
רה''מ נתניהו ומנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר | צילום: רויטרס