המשטרה דורשת מהממשלה: תקציב לגיוס 4,000 שוטרים נוספים

בעקבות גל הטרור, המפכ"ל הציג תוכנית לתגבור הכוחות שלדבריו תעלה 5 מיליארד שקלים. במקביל, שר הביטחון הורה לתגבר את המשטרה ב-1,000 חיילים - אך במשטרה דחו את ההצעה: "אלה בדיוק הפתרונות הזמניים שאנחנו לא רוצים"

זמן צפייה: 01:05

בעקבות גל הטרור, המשטרה דרשה היום (רביעי) מהממשלה תקציב לגיוס של 4,000 שוטרים נוספים. המפכ"ל קובי שבתאי הציג את התוכנית שלדבריו, תעלה 5 מיליארד שקלים. "מדובר בפערים שקיימים במשטרה מזה שנים, אך במבצע שומר החומות הפערים הללו בלטו לאור חוסר היכולת של המשטרה לטפל בכל האירועים לצד המשך הפעילות השגרתית", נכתב בהודעת המשטרה.

גורם בכיר במשטרה מסר: "המשטרה שבעה מפתרונות זמניים. הם טובים בעתות חירום כמו עכשיו, אך לאורך זמן הם לא אפקטיביים. חייבים לחזק באופן משמעותי וקבוע את משטרת ישראל עכשיו ולענות לדרישה של המפכ"ל לקבל כעת תקנים של 4,000 שוטרים שאת חלקם ניתן לאייש באופן מיידי לצד תוספת תקציב גדולה. כולם מבינים כבר תקופה ארוכה שהמשטרה קטנה על המשימות שלה ועל המדינה אך לא הרבה נעשה בכדי לחזק אותה".

עוד נכתב בהודעת המשטרה כי מהדרישה של המפכ"ל לפני כשנה ל-5,000 שוטרים קיבלו התגייסו רק כ-1,000 שוטרים בלבד שגוייסו לתחנות המשטרה בחברה הערבית בכלל. הערים הגדולות בישראל וכך גם מרבית תחנות המשטרה לא גדלו אפילו לא בשוטר אחד.

בתוך כך, בסיום הערכת מצב שערך שר הביטחון בני גנץ הוחלט לתגבר כוחות המשטרה ב-1,000 חיילים בהכשרות. בנוסף, צה"ל יסייע למשטרת ישראל בחיול פלוגות מג"ב, כולל הציוד הנדרש. עוד הוחלט כי מאמצי המודיעין ימוקדו ברשתות החברתיות. כמו כן, גזרת יו"ש תתוגבר ב-12 גדודים ועזה בשניים. מעבר לכך, הוחלט כי כלל החיילים שהוכשרו ברמת רובאי 03 ומעלה יצאו עם נשק לביתם.

עם זאת, במשטרה דחו את ההצעה בטענה כי "אלה בדיוק הפתרונות הזמניים שאנחנו לא רוצים". גורמים במשטרה מסרו כי "תגבור של חיילים הוא טוב אך הוכח לאורך השנים כפחות אפקטיבי. הם בהכרח אמורים להצטרף לשוטרים בשטח ולא לפעול לבד. הם לא מיומנים בפעילות מול אוכלוסייה אזרחית ונוכחותם בערים ובמרכזים ברחבי הארץ דווקא תגביר את החשש של האוכלוסייה. צריך לחזק את המשטרה. זה הזמן".