"נערכים למאבק בדאע"ש על הגבול"

רק לאחרונה הושלמה בניית גדר הביטחון לאורך הגולן, זאת נוכח השינויים הגיאו-פוליטיים שחלו באזור וההתפרקות של סוריה. בצה"ל גם נערכים לתקיפה של דאע"ש הנמצא על הגבול

בתום מבצע הנדסי גדול ומורכב הושלמה לאחרונה בניית גדר הגבול בגולן. במשך תקופה ארוכה לא הייתה גדר במקום, וגורמים בכירים בצבא מסבירים שלפני שפרצה מלחמת האזרחים בסוריה האיומים היו שונים ועל כן היה צורך מופחת בתגבור המענה בגזרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כשהחלה המלחמה וסוריה התפרקה, במערכת הביטחון החליטו לבנות מחדש את כל תוואי הגדר. העבודות נעצרו בדרום הרמה בשל הקושי ההנדסי הגדול אך כעת הושלם המקטע האחרון.

הגדר החדשה תוחמת את המובלעת הרגישה בין ישראל, ירדן וסוריה. זהו עמק צר בו זורמים מצפון נחלי הרוקד והירמוך מסוריה, ממערב שטח ישראל וממזרח ממלכת ירדן שמתכננת להמשיך ולבנות את הגדר בשטחה. בינתיים היא מחזיקה במקום עמדת צבא חמושה שמתצפתת כל העת גם על ישראל.

הגדר החדשה מקבעת את הגבול של ישראל בימים בהם המפות הישנות אינן רלוונטיות והגבול עשוי להשתנות בכל רגע. הגדר מאפשרת יכולת נוספת מול ארגוני טרור או מדינות כמו אירן שמבקשות דריסת רגל באזורים בהם איש לא ממש שולט.

רס"ן נדב דאהן, קצין אג"ם בחטיבת הגולן מסביר כי בישראל נערכים גם להסלמה ביחסים מול דאע"ש שעל הגבול. "היכולות של הארגון מופנות כרגע למקומות אחרים אך ייתכן ויופנו גם אלינו. אנו נערכים לזה מפני שמדובר בארגון ללא עכבות ויש להכיל את כל האירועים בגזרה".