צה"ל תקף בסוריה, החץ יירט טיל

מטוסי חיל האוויר תקפו במהלך הלילה משלוח נשק אסטרטגי בצפון סוריה שיועד לחיזבאללה. במהלך הפעילות שוגרו טילי נ"מ לעבר ישראל, אחד הטילים יורט ע"י מערכת החץ

צה"ל מאשר באופן חריג כי במהלך הלילה (שישי) תקפו מטוסי חיל האוויר משלוח נשק אסטרטגי בצפון סוריה שיועד לארגון חיזבאללה. לאחר שהמטוסים סיימו את הפעילות והיו בדרכם חזרה לארץ, טילי נ"מ שוגרו לעברם. אחד הטילים עף לכיוון בקעת הירדן, דבר שהפעיל את מערכת "החץ" שיירטה אחד מהם. שרידי היירוט נפלו בצפון בקעת הירדן ובשטח ירדן ואזעקה נשמעה ביישובי האזור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

נפילת יירוט הרקטה בשטח ירדן
נפילת יירוט הרקטה בשטח ירדן

בשעה 02:43 נשמעה אזעקה עולה ויורדת באזור בקעת הירדן, שלפי דובר צה"ל הופעלה בעקבות הטיל ששוגר לעבר שטח ישראל. תושבי האזור דיווחו כי שמעו הדי פיצוץ מהיירוט, וחלק משברים נפלו בבקעת הירדן. גם בירושלים דיווחו התושבים על כך ששמעו הדי פיצוץ.

מעבר לשיגור לעבר ישראל, מדובר בתקרית חריגה מאחר שצה"ל מאשר כי מטוסי חיל האוויר אכן ביצעו את התקיפה. כמו כן, בצה"ל הדגישו כי לא נשקפת סכנה לכוחות צה"ל או לאזרחים.

יירוט הרקטה בשטח ירדן
יירוט הרקטה בשטח ירדן

ההתרעה שנשמעה בעקבות השיגור הופעלה ביישובים: ארגמן, ברדלה, זובידאת, ח'לת אל פולה, חמדת, חמרה, מחולה, מכורה, מרג' נעג'ה, משכיות, עאטוף, פארעה אל ג'פתלכ, פרוש בית דג'ן, רועי, רותם, שדמות מחולה, תל א בידה, תל א-שמסיה, גיתית, ייטב, יפית, משואה ושלומציון.

קב"ט מועצה אזורית בקעת הירדן גדי כץ, אמר בשיחה עם חדשות 2 Online שמבדיקה ראשונית שנעשתה ביישובי המועצה עולה כי אין נפגעים ולא נגרם נזק באירוע.

כמעט במקביל דיווחו תושבי ירושלים על פיצוץ חזק שנשמע היטב בכל רחבי העיר. גם תושבים באזור מבשרת ציון, חבל מודיעין ובית שמש דיווחו על כך ששמעו פיצוץ חזק, וחלקם הוסיפו ששמעו פיצוץ נוסף דקות לאחר הפיצוץ הראשון.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1056' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_q3qniv4p' duration='204']