לורה נרצחה בתחנת הדלק, הרב משה נדרס למוות: אלה נרצחי הפיגוע

שמותיהם של שלושה נרצחים נוספים בפיגוע בבאר שבע הותרו לפרסום: לורה יצחק, בת 43 ואם לשלושה, נדקרה למוות בתחנת הדלק בידי המחבל. הרב משה קרביצקי, שניהל במשך עשור בית תמחוי בבאר שבע, הוא רוכב האופניים שהמחבל דרס, ומנחם יחזקאל בן ה-67. קודם לכן פורסם שמה של דוריס יחבס ממושב גילת שנרצחה גם כן בפיגוע

זמן צפייה: 05:51

הותר לפרסום שמו של ההרוג הראשון בפיגוע הרצחני בבאר שבע היום (שלישי) אחר הצהריים. הרב משה קרביצקי, רוכב האופניים שהמחבל מוחמד אבו אל-קיעאן, תושב חורה בן 34, דרס אותו למוות במסגרת מסע הרצח שנמשך כ-10 דקות ב-3 זירות שונות ברחבי העיר.

קרביצקי היה שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בעיר באר שבע וניהל במשך עשור בית תמחוי מטעם עמותת "כולל חב"ד" , מוסד צדקה ותיק שנוסד בשנת 1788. הרב שלום דוכמן, מנהל הארגון, ספד לו: "זכיתי להכיר מקרוב את הרב קרביצקי ואת פעילותו למען הנזקקים והקשישים שהגיעו מידי יום לסעוד בבית התמחוי שלו. הוא היה מסור בצורה בלתי רגילה, כיבד כל אדם ודאג לכל פונה. הרב משה בלט בעדינותו ורגישותו וכל חייו היו נתינה למען האחר. אני בטוח שעשייתו האדירה שהוא הותיר אחריו תנחם מעט את משפחתו וקהילתו ומוסר את תנחומי למשפחתו היקרה בשם מאות עובדי 'כולל חב"ד'".

לורה יצחק, הנרצחת השנייה בפיגוע המשולב בבאר שבע
לורה יצחק, הנרצחת השנייה בפיגוע המשולב בבאר שבע | צילום: באדיבות המשפחה

כמו כן, הותר לפרסום שמה של לורה יצחק, אם לשלושה בת 43, שנרצחה על ידי אל-קיעאן בתחנת הדלק, אז התנפל עליה עם סכין ודקר אותה מספר רב של פעמים בעת שתדלקה את רכבה בתחנה בעיר הדרומית. בנוסף, הותר לפרסום שמו של הנרצח הרביעי בפיגוע הקטלני  - מנחם יחזקאל, בן 67, שהלווייתו תתקיים מחר ב-15:00 בבית העלמין החדש בעיר.

אחיינו של מנחם, נתי כהן, סיפר עליו: "יש לו אחות ושלושה אחים, הוא התגורר בבאר שבע, היה ממש איש טוב, הוא אהב לטייל. אחת מהבנות הדודות הודיעה לנו להגיע לבית חולים. מדובר במכה קשה, טרגדיה נוראית. כואב לנו ממש. אירוע מזעזע".

Whatsapp Image 2022 03 23 At 0
מנחם יחזקאל שנרצח בפיגוע בבאר שבע | צילום: באדיבות המשפחה

מוקדם יותר הותר לפרסום שמה של הנרצחת השלישית, דוריס חבס, תושבת מושב גילת בת 49. כאמור, השלושה נרצחו בפיגוע שאירע אחר הצהריים בבאר שבע, לאחר שהמחבל דרס תחילה את הרב קרביצקי, לאחר מכן המשיך במסע הרצח אל תחנת הדלק במרכז מסחרי בדרך חברון בעיר הדרומית, ואז עשה את דרכו למרכז מסחרי בעיר שם המשיך לדקור אזרחים.