דיווח: מל"ט איראני שוגר לעבר ספינה בבעלות ישראלית במפרץ הפרסי

על פי דיווח בעיתון הסעודי "אילאף", שאושר על ידי גורמי ביטחון ישראלים, בשבוע שעבר שיגרו משמרות המהפכה האיראניות מל"ט לעבר ספינה בבעלות איש עסקים ישראלי ששהתה במפרץ בפרסי. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק

זמן צפייה: 01:25

מקוורת זרים דיווחו הערב (שישי) כי משמרות ההמהפכה האיראניות שיגרו מל"ט מתאבד מסוג "שאהד 136" לעבר מיכלית הנפט "קאמפו סקוור" שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר ששהתה במפרץ הפרסי תחת דגל ליבריה. גורמי ביטחון בכירים בישראל אישרו את הדיווח.

התקיפה אירעה ביום שישי שעבר, ופורסמה היום בעיתון הסעודי "אילאף" ובמהלכה לא נגרם נזק ולא היו נפגעים באירוע. בישראל רואים בכך ניסיון נקמה איראני על תקיפות המיוחסות לישראל נגד איראן.

הפיצוץ באיראן
הפיצוץ באיראן

כזכור, בסוף החודש שעבר אירע פיצוץ בליל בעיר איספהאן. יעד התקיפה, לפי הדיווחים היה בעיר איספהאן, מחסן של טילים בליסטיים שנועד להעביר מסר לאיראן כי ייצור של טילים בליסטיים אינו מתקבל. במקביל, בעיתון "ג'רוזלם פוסט" ציטטו גורמי מודיעין מערביים שטענו כי התקיפה הייתה מוצלחת - בניגוד לפרסומים באיראן.

שגריר איראן באו''ם, אמיר סעיד אירבאני
שגריר איראן באו''ם, אמיר סעיד אירבאני | צילום: אתר האו''ם

לפני שבועיים, שגריר איראן באו"ם, אמיר סעיד אירבאני, האשים את ישראל במתקפת הרחפנים נגד המפעל הביטחוני באיספהאן, וטען כי "לאיראן יש זכות לגיטימית להגן על ביטחונה הלאומי ולהגיב בנחישות לכל איום או עוולה של 'המשטר הציוני', בכל זמן ובכל מקום".

את הדברים סעיד אירבאני כתב במכתב שהגיש הלילה לנשיא הזמני של מועצת הביטחון של האו"ם. עוד הוסיף השגריר במכתב, כי החקירות הראשוניות שהתבצעו באיראן בנושא, הצביעו על כך ש"המשטר הציוני" אחראי ל"פיגוע הטרור" במתקן של משרד הביטחון באיספהאן.