ישראל הבטיחה 60 מיליון דולר סיוע קטארי לעזה - עד סוף השנה

פרסום ראשון: משלחת ישראלית שביקרה במדינה הצליחה להבטיח סיוע משמעותי לרצועה. בישראל רואים בכך סימן להתחממות היחסים בין המדינות ולא פוסלים אפשרות להסכם שלום

זמן צפייה: 06:28

משלחת ישראלית ביקרה בימים האחרונים בקטאר והצליחה להבטיח סיוע בגובה 60 מיליון דולר שתספק דוחא לרצועת עזה עד סןף השנה - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13.

בישראל רואים בהסכמת קטאר להעביר את הכסף אות להתחממות היחסים בין המדינות ולא פוסלים את האפשרות שקטאר תהיה בין המדינות שיחתמו בתקופה הקרובה על הסכם שלום עם ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אדלשטיין: נציע בקבינט הקורונה להגדיל הקנסות על הפרת הנחיות

עוקץ בחסות הסגר: 16 נעצרו בחשד להונאת סלולר בכחצי מיליון שקל

חלוקת המענק הקטארי בעזה
חלוקת המענק הקטארי בעזה | צילום: חדשות 13

דוחא, תומכת בין היתר של חמאס ושל טורקיה, מוכנה ללכת לקראת ישראל ככל הנראה משום שהיא מאמינה שירושלים יכולה לסייע לה ביחסים עם מדינות המפרץ, שמחרימות אותה, משום שלטענתן היא תומכת בארגוני טרור.

מוקדם יותר, הותר לפרסום כי צה"ל חשף מנהרת טרור בגבול רצועת עזה, סמוך לכיסופים. מדובר במנהרה מסועפת בעומק עשרות מטרים שיועדה למלחמה הבאה נגד ישראל, וחצתה עשרות מטרים לשטחה. זו המנהרה הראשונה שנחשפה על ידי המכשול התת קרקעי החדש של צה"ל.

צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה
צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה | צילום: דובר צה''ל

"המנהרה לא היוותה סיכון ליישובים בשום שלב", אמר דובר צה"ל. "כל מה שקורה בעזה הוא באחריות חמאס. חפירת המנהרה היא על חשבון תושבי עזה - במקום שיגיע אליהם כסף". עוד הבהיר דו"צ כי חשיפת המנהרה אינה הסיבה לכך שצה"ל לא הגיב על ירי הרקטה בסוף השבוע: "אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב על הרקטה".