גנץ על איראן: "אנחנו מסוגלים לפגוע קשה ולעכב את תוכנית הגרעין"

שר הביטחון התייחס בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 לאיום האיראני והבהיר כי איראן היא לא בעיה פרטית של ישראל אלא של העולם כולו. על איומי נסראללה לפגוע באסדת כריש: "אם הוא יאתגר אותנו, נרים את הכפפה". על מינוי הרמטכ"ל: "ביקשתי להיפגש גם עם נתניהו"

זמן צפייה: 08:50

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר (שלישי) בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 למשבר מול איראן והתקדמות תוכנית הגרעין שלה. בריאיון לאלון בן דוד הבהיר גנץ: "איראן היא בעיה עולמית, היא לא בעיה פרטית של מדינת ישראל. בסופו של דבר אנחנו מסוגלים לפגוע קשה ולעכב את הגרעין".

עוד אמר גנץ: "על פי התפיסה של מי שמאמין בהסכם וזו לא תפיסה מופרכת, כשיהיה הסכם האיראני לא ימשיכו בפרויקט הגרעין וידחו אותו לטווח שנים קדימה. אנחנו מאוד לא מרוצים מהסכם שיהיה הסכם רע כי תהיה השהייה זמנית, האיראנים יפתחו את הכלכלה וייתן להם לגיטימציה לחזור למקום שבו הם נמצאים. הצבענו על כל הפערים. אני לא רואה את ההסכם הזה מתקרב בימים הקרובים, אבל אני לא יכול לשלול את זה. לא רואה לזה כרגע סימנים גדולים. הזכרת את הנשיא ביידן ואני מציע להקשיב לו כששאלו אותו אם יהיה צריך אופציה צבאית, אז הוא אמר כמוצא אחרון – אבל כן".

באשר לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לתקוף את אסדת כריש, גנץ שלח מסר: "רמת ההרתעה של ישראל גבוהה ביחס ללבנון ולחיזבאללה. הוא מבין טוב שהוא צריך להיות מורתע, אבל דברים יכולים להתרחש. ראינו את שיגור המל"טים של חיזבאללה. אם הוא יאתגר אותנו, אנחנו נרים את הכפפה הזאת".

חסן נסראללה
חסן נסראללה

שר הביטחון התייחס גם למשבר מול רוסיה ואמר: "אני עוד לא חותם על זה שהיחסים מדורדרים. יש חילופי התבטאויות. יש בעיה עם הסוכנות היהודית שאני מקווה שהיא תיפתר. יש משלחת שצריכה לצאת ויש מצב שהאישורים יגיעו בקרוב. יש לנו יחסים מאוד חשובים עם רוסיה. רוסיה מעורבת במלחמה באוקראינה ואנחנו בצד של המערב. זו התנהלות רגישה. כמובן שיש לנו את הציבור היהודי שאנחנו רוצים לאפשר את המשך הקשר איתם. יש לנו את השיקולים בזירה הצפונית. בכל הסיפור הזה, אני חושב שצריך להתנהל ברגישות ולקיים שיח עם הרוסים".

בקרוב יודיע גנץ על מינוי הרמטכ"ל הבא לאחר סיום כהונתו של אביב כוכבי. שר הביטחון סיפר בריאיון כי ביקש להיפגש עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כדי להתייעץ איתו. "פנינו ללשכת נתניהו בין היתר כדי לקבוע פגיעה בנושא הזה. הוא היה ראש ממשלה ושר ביטחון. דעתו חשובה. אני מקווה שיענה בחיוב", אמר גנץ.

על בחירתו הקרבה אמר: "אני מכיר את שני המועמדים שיכולים לרשת אותו. רק פרט אחד מתוך השיחות המעמיקות איתם, כל אחת מהשיחות התחילה בזה שהוא מפרגן לשני. אני שמח לראות שני ג'נטלמנים שמתייחסים בכבוד אחד לשני. יש לי עוד כמה התייעצויות. אני לא יודע מתי זה יקרה, אבל בתקופה הקרובה אני אחליט".