5 ימים אחרי הבריחה: נלכדו שניים מהמחבלים שנמלטו מכלא גלבוע

השניים, עבדאללה עארדה ויעקוב קדרי, נתפסו בנצרת. דיווח של אזרחים הוביל כוחות משטרה לעלות על עקבותיהם של השניים וללכוד אותם. נמשך המצוד אחר ארבעת המחבלים הנוספים, בהם זכריא זביידי

זמן צפייה: 00:06

הצלחה ראשונה במצוד: שניים מהאסירים הנמלטים, יעקוב מחמוד קאדרי ומנהיג האסירים בכלא, מחמוד עבדאללה עארדה שמרצה מאסר עולם, נתפסו הערב (שישי) לפני זמן קצר בהר הקפיצה בעיר נצרת. הם נתפסו ללא מאבק, בתום מבצע משולב של הימ"מ ושוטרי המחוז. לא היה ברשותם נשק, והם נלקחו לחקירת שב"כ. כעת נמשך המצוד אחר ארבעתם המחבלים הנוספים, ביניהם זכריא זביידי.

כבר במהלך אחר הצהריים הצטברו אינדיקציות בכוחות הביטחון כי הם נמצאים באזור והחלה פריסה נרחבת של שוטרים. השניים הלכו בצורה חשודה וחיפשו אוכל בפחים. לאחר שהתקבל דיווח מאזרחים, עלו כוחות משטרה על עקבותיהם ובליווי מסוק לכדו אותם. אותם מחבלים התחבאו כנראה בנצרת ולא הצליחו לצאת מהעיר בשל מחסומי המשטרה וכוחות מג"ב שסרקו מבית לבית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות ירי הרקטה: חיל האוויר תקף הלילה בעזה

שולף סכין, רץ לעבר השוטרים – ונורה: תיעוד הפיגוע בירושלים

המענק הקטארי לעזה: הרשות הפלסטינית חזרה בה מההסכם

עבדאללה עארדה ומוחמד קדרי, שני האסירים שנתפסו
עבדאללה עארדה ומוחמד קדרי, שני האסירים שנתפסו

כזכור, ביום שני נמלטו מכלא גלבוע שישה אסירים ביטחוניים בשעת לילה. מאז, נמשך המצוד אחריהם באופן רצוף על ידי כוחותץ משטרה, שב"כ וצה"ל רבים. בשלב זה ארבעה מהנמלטים עדיין חופשיים, ביניהם זכריא זביידי, לשעבר מפקד גדודי אל-אקצא של פת"ח בג'נין, המוכר לתקשורת הישראלית, ועוד שלושה פעילי הגי'האד האסלאמי: קאסם עארדה, אחיו של עבדאללה עארדה שנתפס הערב, איהאם כמאמג'י ומונאדל אינפיעאת יעקוב.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2109102200' autoplay='0' credit='' desc='מוחמד קדרי במעצר' poster='' kid='1_4z6ojnci' duration='13']

בכיר הג’יהאד האסלאמי ח'צ'ר עדנאן אמר לאחר היוודע המעצר: "התפיסה החוזרת של שני האסירים שברחו לא תשבור את אותם שני האסירים. הם בני-חורין ויישארו בני-חורין".

דובר חמאס, עבד א-לטיף אל-קנוע, כתב בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "מעצר שני האסירים לא ינקה את הבושה של ישראל ולא ישבור את רצונם של שני האסירים הללו. הם ביום מן הימים יהיו בני-חורין מחוץ לכותלי בית-הסוהר".